Vester på bestilling

10/17/2012

Vester på bestilling

 Hei!
For en stund siden skrev jeg om noen vester jeg strikket på bestilling til ei vennine. Janne med bloggen Jannepannes var mottaker, og bildene jeg viser i dag er det hun som har tatt. Jeg glemte nemlig å fotografere vestene før jeg leverte dem!

 Denne vesten er strikket i babyull(dobbel tråd), og jeg har lagt til en del masker og gjort noen justeringer for å få riktig størrelse. Oppskriften er i utgangspunktet fra nøstebarn.
Vesten var litt for stor til mottaker, men det gikk helt greit å bruke den. Et pluss er at den kan brukes mye lengre!

 Den andre vesten er også justert litt med masker. Denne er strikket i alpaca/silke fra Viking(helt nydelig garn).
Før jeg vasket denne vesten var den en del mindre. Men etter en håndvask vokste vesten plutselig:-/

Nå nærmer jeg meg slutten på en egenkomponert vest til meg selv. Gleder meg til å se om resultatet blir som jeg har tenkt:-)

Ellers så kom omgangssyken på besøk i dag. Stakkar lille G er ganske redusert. Han har kun kastet opp 1 gang, og jeg krysser fingrene for at det holder seg med det!
Far må holde seg hjemme med lille G i morgen, mens mor må på jobb. Det er myyyye å ta tak i om dagen:-)

3 Kommentarer:

Klokken 10/17/2012 , Blogger Jatte sa ...

Supersøte vester!:)
Du er flink!!

Ha en fin kveld,
Klem klem :)

 
Klokken 10/17/2012 , Blogger Snuppesnella sa ...

Fine vester til heldige mottakere !
Hm... jeg har mye babyull, kunne strikket
slike jeg også.
Takk for inspirasjonen !

 
Klokken 10/18/2012 , Blogger Jannes lille sted sa ...

Så fine vester! Du er så flink :)
God bedring til lille G og fin torsdag
Janne Merethe

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start