Artig skrue hettelue fra Pickles

11/03/2012

Artig skrue hettelue fra Pickles

 Lille G har fått ny lue. En Artig skrue hettelue fra Pickles.
Jeg har hatt planer om å strikke denne lenge, men det var ikke før jeg så den inne hos Stinemor at jeg bestemte meg for å gjøre det NÅ.
Hun har valgt noen herlige farger til luen sin, og jeg ble så inspirert!
Selv dukket jeg ned i restegarnet mitt og fant noen farger som kunne passe til klærne han har. Det skal jo matche:-)

 Denne er strikket i dobbel babyull fra Gjestdal i fargene brun, lys grå, naturhvit og lyseblå.
Jeg brukte pinne nr 5,5 på rillestrikken og nr 5 på vrangbordene.
Luen passer akuratt, så neste lue(ja det blir en til) blir litt større!

 Bildene er tatt i morgentimene i dag, og jeg stod klar med kameraet i øyeblikket jeg tredde luen over hodet hans:-) Vanligvis river han luen av så fort han kan, men i dag holdt han ut litt lenger. Jeg fikk til og med et par smil:-)

 Nå har lille G og pappan dratt avgårde på dagstur så jeg får huset for meg selv. Her må det ryddes og vaskes!!! Nå er det nesten 3 uker siden huset ble vasket fra topp til tå, så det trengs!
I morgen kommer det gjester da jeg har bedt familie på bursdag. Til uka blir jeg 33 år, og det er jo en perfekt anledning å samle store og små!

Etter huset er vasket skal jeg blant annet bake ostekake. Mmmmm... Det er så godt!

"Ferdig???"
Når mørket har senket seg i kveld, skal jeg fortsette å strikke på enda en vest til meg selv:-) Denne gangen med nye detaljer.....

Håper du får en kjempefin lørdag.

7 Kommentarer:

Klokken 11/03/2012 , Blogger Stinemorღ sa ...

Så nydelig han er :)
Artig at jeg kunne inspirere deg! Inspirasjon er herlig :) Fargene var kjempe flotte, det må helt klart matche ja :) hihihi..

Fortsatt god helg!
klem

 
Klokken 11/03/2012 , Blogger Janniche sa ...

Kjempefin lue! :)
Denne har jeg også strikket til lillemann (i samme garn tilogmed) og den er flittig brukt, blir nok en til her også ;)

 
Klokken 11/04/2012 , Blogger Janne sa ...

Så fin!
Kos deg med besøk i dag! :-)

 
Klokken 11/04/2012 , Blogger trine andreassen sa ...

Kjempefin lue, herlig modell og flotte bilder. Kan det bli bedre :-)

 
Klokken 11/04/2012 , Blogger DoktorIngrid sa ...

Så fin!
Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min, legger deg til på bloggrollen min, jeg :-)
Her ventes også storinnrykk i dag, for jeg har også bursdag til uka...! Ha en fiiiiin dag:-)

 
Klokken 11/04/2012 , Blogger Silje sin blogg sa ...

For en sjarmerende modell;) luen var kjempe fin! ser ut til å sitte godt! Slik en skal jeg skrive opp på strikkelista mi, som jeg kan begynne på etter jul;)

 
Klokken 11/04/2012 , Blogger LisaM sa ...

Nydelige lille G♥ Kjempefin lue, og ja det er viktig at det matcher☺
Denne ligger på listen min også, var den rask å strikke?

Har linket til deg i bloggen min i kveld, masse inspirasjon i bloggen din☺

Ha en fortsatt fin kveld!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start