I love MOHAIR

12/16/2012

I love MOHAIR

 Ja, jeg har forelsket meg i dette garnet. Mohair er utrolig mykt og bløtt, og jeg har startet på mitt første strikkeprosjekt med kun dette garnet.

 Jeg strikker et sjal(flere av mine sjal kan du se her og her)
Sjalet er julegave til en kollega, så det er bare å strikke på om jeg skal rekke å bli ferdig. Heldigvis vet jeg at det kun trengs et par dager med strikking og en kveld til hekling, så er det ferdig. Så da er nok sjalet ferdig innen ukens slutt!


Jeg startet på et skjerf i havskum mønster, men innså at det kom til å for lang tid til at jeg rekker å bli ferdig innen fredag, så dette får heller bli et skjerf til mormor som har bursdag tidlig i januar.

Snart er det farmen finale, og den må jeg få med meg. Uten at jeg har visst om det, har jeg visst fulgt med på det gjennom høsten:-)

Ha en fin søndag!

2 Kommentarer:

Klokken 12/16/2012 , Blogger DoktorIngrid sa ...

Jeg er også i gang med et prosjekt med mohair i, og ble kjempeglad da jeg fant ut at jeg tåler garnet helt fint, i motsetning til angora. Helt herlig å strikke med:-) Nydelig farge du har valgt, forresten!

 
Klokken 12/16/2012 , Blogger Hildegunn sa ...

Så flott farge du har valgt! Spennende med nye garn å bli glad i, kanskje jeg prøver dette også etterhvert. Jeg skal også se Farmenfinale, må bare finne fram garn og strikkepinner til votter først ;-)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start