Julegave = ferdig!!!

12/07/2012

Julegave = ferdig!!!

 Jeg klarte ikke å la være. Jeg måtte strikke en vest til i julegave til den lille gutten:-)
Denne gangen etter nøstebarn sin oppskrift, men denne er strikket i Karisma fra Drops. Det er første gangen jeg bruker dette garnet og det var helt herlig å strikke med. Mykt og lett!
Jeg dropper å kjøpe ullbody som ekstra gave, men ville vise frem hvor fint det er med en ensfarget body/genser inni vesten.

 Treknappene er med, min absolutte favoritt!!!

 Den beige vesten har fått jeansstjerne på:-) Jeg må bare sy den godt fast med symaskinen!

Endelig er det helg og denne helgen blir en ordentlig julehelg.
I morgen blir det juleverksted med barna, og søndag blir det kakebaking hos svigermor med barn. På ettermiddagen kommer gutta, og da skal vi spise middag og feire svigerfar som blir 60 år!
En av aktivitetene på juleverkstedet i morgen blir glassmaling, så jeg har vært å kjøpt inn maling i dag. Søte små lykter blir julegave fra lille G til besteforeldrene i år:-)

I hobbybutikken kjøpte jeg med meg smykke ståltråd og noen nye perler, og vips så har jeg laget et nytt peace smykke!

 Det er ganske stor forskjell på ståltråden som er beregnet til smykker og den vanlige som jeg brukte på det forrige peacesmykket mitt:-)

 Her i huset har ikke julepynten kommet frem enda. Og jeg som egentlig vil ha julepyntet hus fra 1.desember!!! Tiden strekker rett og slett ikke til. Men på mandag har jeg fri og da skal huset vaskes og pyntes!!!

Nå fortsetter fredagskosen her i huset.
Ha en fin kveld!

9 Kommentarer:

Klokken 12/07/2012 , Blogger Esther Christina sa ...

å, disse vestene er bare knalltøffe! Hvilken størrelse har du strikket dem i, sånn ca?
Har en pjokk på 4 som så bilde av vesten her, og ønsker seg en slik..tror du det er mulig å se på originaloppskriften og finne ut sånn ca hvordan jeg lager den til ham?

kjempefin blogg du har!

 
Klokken 12/07/2012 , Blogger Stine sa ...

Disse vestene er kjempe deilige :) Delikat farge valg.

 
Klokken 12/07/2012 , Blogger Stinemorღ sa ...

Stilig smykke og flotte julegaver!
Vestene er så fine :)

Kos deg med en skikkelig julehelg!
- jeg har en plan om å male gangen, det bør liksom bli gjort før jul... haha.. Er litt kaos her akkurat nå, men julepynten sniker seg fram både her og der :)
klem

 
Klokken 12/07/2012 , Blogger Jatte sa ...

Supersøt vest, og nyyydelige smykker!!!

Ønsker deg en super Lørdag,
Klem Klem

 
Klokken 12/07/2012 , Blogger trine andreassen sa ...

Vestene dine er så stilige, og det ble flott med stjernen :-)
Kult smykke !!

 
Klokken 12/08/2012 , Blogger Annette Knutsen sa ...

Flotte vester du lager!

 
Klokken 12/09/2012 , Blogger Ymmeli sa ...

Flott gave og fint smykke. Du er veldig flink! Ha en fin søndag. Klem.

 
Klokken 12/09/2012 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger på vestene mine:-) De to jeg har strikket her skal være til en gutt på 10 måneder, og jeg regner med han kan bruke de helt opp til 1 1/2 år. Ihvertfall den grønne. Den strekker seg etter kroppen. Desverre kan jeg ikke dele orginaloppskriften da det er en kjøpeoppskrift. Den står i "Strikk til Nøstebarn".

 
Klokken 12/09/2012 , Blogger Esther Christina sa ...

Skrev visst litt utydelig. Mente ikke at du skulle dele oppskriften, men om man kan regne seg frem til større størrelser om man leser oppskriften..

Og forresten..på den knappestolpen, har du plukket opp masker der? Er det isåfall vanskelig? (har ikke prøvd det før..)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start