En tynn oslo anorakk!

1/27/2013

En tynn oslo anorakk!

 Ideen og garnet kom i hus i går, og i dag er jeg kommet så langt på Oslo anorakken:-)
Ganske radig strikking. Men det blir litt ujevnt, og det er jeg ikke helt  fornøyd med. Men sånn går det når man ikke strikker like fast hele tiden og i tillegg har gått opp 1/2 pinne str i forhold til anbefalningen på garnet.

 Anorakken/genseren blir utrolig lett og ikke minst myk!
Jeg strikker med Alpaca soft fra Nille, et nytt garn som er 60% acryl og 40% alpaca.
Det finnes mange meninger om garn med acryl(brannfarlig, klamt, elektrisk etc), men for å være helt ærlig så kunne jeg brydd meg mindre om det! 
Det er ganske morsomt å lese kommentarer inne på Strikkesida på facebook til tider, og det er stort sett det samme som går igjen når det gjelder acryl.
I går var det ei som startet et innlegg med spørsmål om hva folk strikket med Alpaca Soft fra Nille. De seks første svarene var ulike ting, også var det selvfølgelig ei som måtte informere om at hun ikke strikket noen ting av det garnet, for det var alt for mye acryl bla bla bla...... Mine tanker med den gang var: "Hvorfor svarer du da på denne linken om du ikke strikker noe med dette garnet????". Eneste grunnen til at jeg hang meg opp i dette, var fordi jeg selv svarte på den i forhold til denne Oslo anorakken.
Men nok om det. Håper du har hatt en fin søndag. Det har jeg!
Her laver snøen ned og jeg og lille G har vært ute å måkt gårdsplassen i dag. Jeg må nok ut en tur til før mannen kommer hjem om noen timer:-)

Nyt resten av kvelden.
I morgen er det fullt kjør igjen:-)

5 Kommentarer:

Klokken 1/27/2013 , Blogger LisaM sa ...

Helt enig med deg ang acrylgarn og kommentarer, utrolig provoserende!!!
Spennende å se dette garnet på pinnene, i morgen tror jeg at jeg må en tur innom Nille og ta litt på det;)
Gleder meg til å se anorakken ferdig!
KLem

 
Klokken 1/27/2013 , Blogger Silje Hansen sa ...

Så nydelig den Oslo anorakken blir!

Å helt enig med deg ang. den tråden på strikkesiden på facbook. Så den jeg å. Å hun stakkars som prøvde å si at det garnet di solgte på coop hadde 60% alpakka ble helt avskjert. Så i går når jeg var på butikken måtte jeg til garnhylla. Ente opp med noen nøster alpakka jeg å. :) Selv om det er 40% acryl i det garnet.

Ha en fin uke.

 
Klokken 1/27/2013 , Blogger Nennes sa ...

Kan ikke stikker....skulle ønske jeg kunne...så Nille hadde en lekker genseroppskrift :)

Ha en flott kveld!

Klem

 
Klokken 1/27/2013 , Blogger Beate sa ...

Den diskusjonen dukker opp hver gang det er snakk om akryl..
Jeg er ikke så glad i akryl, jeg lar gjerne være å handle klær nettopp fordi de har for mye akryl, og strikker heller mine egne gensere, men jeg har jo ikke noe behov for å fortelle alle andre at de ikke skal strikke med det..

Dette garnet har jeg ikke sett på enda, så det skal jeg ikke uttale meg om. Del gjerne erfaringene om hvordan det er i bruk. :)

Fine farger du har valgt forresten.

 
Klokken 1/27/2013 , Blogger Inger Johanne sa ...

Helt enig med deg angående strikkesida på facebook. Syns generelt det er en del negative kommentarer der.
Har sett på og klemt på garnet du strikker av flere ganger, det kjennes så mykt ut. Men vet ikke helt hva jeg skal strikke av det. Må gå i tenkeboksen.
Fine farger sammen iallefall!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start