Home - my wery sweet home!

1/13/2013

Home - my wery sweet home!

Da er søndagen her og helgen er snart over.... Vi har vært på hytta i Sverige denne helgen, nærmere bestemt Tanum strand, og det har vært med litt blanede følelser. 
Vi dro på fredagen, etter jobb, noe som resulterte at det ble sent. Vi satt i bilen på vei sørøver halv seks, og var fremme rett over en time senere. Jeg hadde allerede før vi dro hjemmefra spurt om vi kanskje kunne dra nedover på lørdag istedet. Jeg var så sliten fra uka, og fredagskvelder hjemme er bare gull verdt for meg! Det gir meg en frihetsfølelse. Men mannen hadde gledet seg, så vi dro av sted,; jeg noe motvillig!
Lille G sovnet selvfølgelig i bilen, noe som resulterte i litt sen leggetid når vi var fremme på hytta.

Da vi låste opp døra til hytta skjønte jeg at dette kom til å bli kaldt. For selv om hytta har tjenesten "Ring meg varm", hadde tjenesten streiket denne gangen. 5 grader var det da vi kom frem!!! Grøss og gru! Trøtt og sliten, satte jeg meg i bilen å dro på butikken for å handle. Vi ble enig om winerpølser til middag siden det var sent. Fremme i butikken var det et elendig utvalg av pølser, men jeg fant til slutt noen. Det var ikke de beste for å si det sånn!!!!
 
 Etter at lille G hadde sovnet, vi hadde spist litt dårlige pølser, satte jeg meg ned i sofaen med pledd, vin og litt strikketøy. Skappeljakken skulle bli ferdig denne helgen hadde jeg bestemt!
Men allerede klokken ti var jeg stuptrøtt, så halv elleve gjorde jeg meg klar for sengen. Det var den fredagskvelden!!!

Morgningen etter stod vi alle opp klokken 8:00, og 9:30 var vi på plass i badeland på hotellet. Egentlig ganske deilig, nesten tomt i bassengene! Lille G storkoste seg, han ELSKER å bade, eller "dade" som han sier:-) Klokken 11 var vi ferdig dusjet, og tilbake på hytta. En liten lur på lille G og litt egentid på mor i Tanums hede stod for tur. Mor dro avgårde, men fikk raskt telefon om at lille G ikke hadde tenkt til å sove. Neivel tenkte jeg, men mor har tenkt til å ha litt egentid alikevel;-)
Dagen gikk og lørdagen ble en fin dag. Men vi merket godt at hytta blir litt liten for en aktiv gutt på vinteren......

I dag var det avreise, men vi hadde tenkt å vente en stund, kanskje gå en tur. Vi spiste god frokost før vi tok en dusj. Mannen først, og jeg etterpå. Jeg rakk akuratt å skylle ut shampo og ta balsam i hånda da vannet plutselig ble ISKALDT! Jippi tenkte jeg... Det er f..... meg slutt på varmtvann!!! 
Nå ville jeg hjem!!! Så mannen tok med seg lille G på trilletur opp til Sportsshopen for å bytte noen sandaler, mens jeg vasket ut av hytta!
Lykkelig var jeg da vi satt i bilen og enda mer lykkelig var jeg når vi var hjemme igjen!
Nå gleder jeg meg til vi kan bruke hytta til sommeren istedet. Da er det nydelig å være der!

Nå sitter jeg i sofaen og skal straks fortsette på min skappeljakke, som IKKE blir ferdig denne helgen.
 
Det er bare å innrømme det: Jeg er veldig veldig HJEMMEKJÆR!!!! Elsker å kose meg i huset mitt. Ordne og stelle, slappe av og holde på med hobbysyssler!

Håper du har hatt en fin helg....

5 Kommentarer:

Klokken 1/13/2013 , Blogger EKTE INTERIØR sa ...

Uff hørtes ikke akkurat avslappende ut dette... Jeg er helt enig med deg, det beste er å være hjemme helt klart! Da får man slappe av og kose seg. Spesielt når man er sliten etter uka, da er det godt å være hjemme. Håper du rekker å slappe av litt i dag før jobb i morgen. Både T og B er på gang å bli syke her så jeg venter i spenning på hva dette blir til... Vi snakkes snart! Klem Jess

 
Klokken 1/13/2013 , Blogger My Dream sa ...

enig... elsker å vere hjemme... vanskelig å få meg bort herfra... koooser meg i hjemmet...

Ha en fin kveld...

Klems Diana.

 
Klokken 1/14/2013 , Blogger Silje sin blogg sa ...

Borte bra men hjemme er det noe som heter. Jeg er utrolig hjemkjær, og når jeg har vært borte en stund, er det deilig å komme hjem og komme i orden!
Selv om jeg er hjemkjær til 1000 lengter jeg litt til hyttetur i kalde, vakre Valdres snart!

 
Klokken 1/14/2013 , Blogger LisaM sa ...

Huff for en helg!! Håper du koser deg hjemme i kveld♥

 
Klokken 1/14/2013 , Blogger Stinemorღ sa ...

Nydelige bilder! Jeg liker stilen din ♥

Hjemme best ja, brrr... hørtes skikkelig kaldt ut...

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start