Mest brukt.....

1/28/2013

Mest brukt.....

Hei!
Da var kvelden her og lille G bader før han skal i seng. Vi har vært hjemme i dag for lille G er fortsatt ikke i 100% form. I morgen blir han hjemme sammen med pappan sin, mens jeg drar på jobb, så håper vi alt er tilbake til normalen på onsdag!

Som lesere av bloggen vet så strikker jeg mye, og det jeg strikker blir stort sett alltid ferdig. Selv om jeg holder på med flere ting samtidig, så blir ikke ting liggende, jeg gjør de ferdig!
Men midt i all strikkingen: Hvor mye blir ting brukt og hva blir aller mest brukt?
Det tenkte jeg å dele med dere i dag.

Topp 1 til lille G har vært dette teppet.
 Dette strikket jeg før jeg "lærte å strikke". Jeg kunne strikke riller og det var det. Jeg lærte meg å hekle picot, og avsluttet teppet med det! Teppet er strikket i Hubro på pinne nr 12, og er utrolig varmt og godt. Teppet har blitt brukt mye!!! Over dunposen på vinteren, og ullbuksa eller dressen når vi triller tur, ja overalt til alle tider! Superfornøyd med dette enkle teppet!
Det ble ganske dyrt, men det har vært verdt pengene sine. Et nøste hubro koster(eller kostet ihvertfall) 49 kroner da jeg strikket dette og jeg brukte 6 nøster! 

Det andre vi bruker mye er nøstebarndressen! Hele høsten igjennom brukte vi denne, han bruker den når han sover i barnehagen, under dressen. 
Det er nok på tide med en ny til lille G snart!

Denne grå lua har vi også brukt mye. Oppskriften er fra Marte Helgetun og den sitter godt på hodet!
Disse to er strikket i Merino Extra fine fra drops.
Jeg har også strikket 2 Artig skrue hettelue fra Pickles og disse er også masse masse brukt!
Enkelt og genialt design som holder hodet, ører, hals og skuldre varme!

Og til sist er det vestene jeg har strikket til lille G. De bruker vi masse!!!
Flere vester blir det i fremtiden!
Selvfølgelig bruker vi de andre tingene jeg har produsert også, men favorittene er så absolutt disse!

Jeg har også strikket ting til meg selv, og her er det også ting som blir brukt mer enn andre, men det kommer i eget innlegg senere!
Ha en fin kveld videre!

5 Kommentarer:

Klokken 1/28/2013 , Blogger liljasandra sa ...

Så masse fint du lager :)

 
Klokken 1/28/2013 , Blogger DoktorIngrid sa ...

Kjempefint og nyttig med en sånn "mest-brukt-oversikt". Takk :-)

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Malenna sa ...

Du hadde så masse fint på bloggen din, hihi =)
Hvilket mønster har du brukt på vesten? Har fått "vest-dilla" og tenker kanskje jeg bør prøve meg på en ny type neste gang, og syns denne var fiiin =) Og ser ikke så vanskelig ut heller =)

 
Klokken 2/04/2013 , Blogger Kathrine sa ...

Denne var fin! Hvor har du funnet oppskrift til den? Eller har du bare laget den ut fra eget hode?

 
Klokken 2/10/2013 , Blogger Cecilie sa ...

Så mykje fint du strikker, og for en koslig blogg du har, her kommer eg til å følge med videre :-)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start