Nydelig poncho....

1/25/2013

Nydelig poncho....

Da var det helg og jeg jubler ikke av den grunn. Eller vanligvis gjør jeg det, men denne helgen er jeg alene med syke lille G, og det kan bli en tøff helg. Mannen er på julebord i Tallin med jobben og dro allerede i dag tidlig. Kommer ikke hjem før sent søndag kveld:-(
Lille G er fortsatt syk, og feberen er godt over 39 grader på dagtid!!!! Noe som resulterer i lite søvn på liten og stor. 

 Lille gullet mitt, bare 10 uker gammel:-)

Jeg har en liten etterlysning og håper virkelig noen kan svare!!!
Jeg var innom Husfliden i Moss i dag, og der så jeg en nydelig poncho i herlig og deilig garn. Lett og luftig. Den var helt enkel, to like store stykker som er sydd sammen med en knapp nederst i sidene, og med hette. Jeg glemte å se hva merket var, og det angrer jeg på!!! Noen i Moss som vet hvilken poncho jeg snakker om og som kan hjelpe meg?
For en tid tilbake kom jeg over en blogg som skrev om et merke som selger klær og tilbehør laget av alpaca, men husker ikke hvilken nettbutikk det var. Noen som vet????
(Bildet er lånt fra Alpaca Society
Oppdatering:
Jeg tror dette kan være den jeg mener, bare til damer. De hadde den først inne til barn, så kom damevarianten etterpå. 
Noen som har forslag til garn jeg kan bruke? Lurte på Hexa, Puno eller Viking Eco Alpaca......

Uansett: Jeg tittet litt på pochoen og tror den er lett å strikke selv, men jeg er usikker på hvilket garn jeg skal bruke. I dag stod jeg med det herlige Hexa garnet i hendene, men endte opp med å ikke kjøpe det da det tok for lang tid i kassa. Det er ikke bare bare å ha med en febersyk gutt. Da er det om å gjøre akuratt det man må før man drar hjem igjen!
Noen som har strikket noe i Hexa?? Lurer på hvor mange nøster jeg eventuelt ville trengt til en poncho(ponchoen skal ikke være lengere enn til magen)?

Nå krysser jeg fingerene for at jeg kan slappe av noen timer i sofakroken før det er på tide å legge seg, men jeg har mine tvil;-/
Ønsker deg en riktig god kvel!

4 Kommentarer:

Klokken 1/25/2013 , Blogger DoktorIngrid sa ...

Den var helt nyyydelig! Som du sier, sikkert ikke vanskelig å strikke selv, fikk nesten lyst til å prøve... Hexa har jeg veldig god erfaring med, det blir superlett og utrolig mykt. Kan dessverre ikke gi deg noen råd om evt garnmengde til denne... Håper noen andre kan være mer behjelpelige.
Alpaca society har utrolig herlige ting!

 
Klokken 1/25/2013 , Blogger LaLa`s Loft sa ...

Når jeg har syke små, legger jeg meg i sengen sammen med dem - enten leser jeg en bok, eller bare slapper av..... Har erfaring med at de blir roligere da, å får litt bedre søvn siden de ikke trenger lage så mye "styr" når de våkner. En flaske med sukkerfri saft på nattbordet hjelper åsså.... Det var bare et tips fra meg til deg. Håper du får litt ro å at lille snart er bedre.... Lykke til med det, og med nydelig poncho prosjekt :)

 
Klokken 1/26/2013 , Blogger Rosehagen sa ...

Hei på deg;) Stakkars liten som er syk;) Slitsomt både for liten og stor med sykdom.
Nydelig poncho;) Jeh har strikket litt i Hexa, nydelig garn, men det nupper på meg:/ Har bl.annet strikket to skappelgensere, brukte ca 12nøster. Så jeg vil tro at du trenger omtrent det. Finnes en nydelig nettbutikk med Hexa til litt rimeligere penge enn Husfliden. Design by Marte Helgetun med adr http://www.martehelgetun.no/. Da slipper du å stå i betalingskø;))
Er det nettbutikken til Lille Lam du tenker på ang barneklær i alpakka?
Lykke til og god bedring;)

Klem fra Ann-Mari

 
Klokken 1/26/2013 , Blogger Siddis back home sa ...

God bedring til gullet ditt, nydelig poncho!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start