Oppskrift på perlestrikket vest

1/10/2013

Oppskrift på perlestrikket vest

 God kveld!
Helt på tampen av kvelden har jeg klart å skrible ned en ca oppskrift på den perlestrikkede vesten jeg la ut tidligere. Det ble noen etterspørsler på oppskrift, så her kommer den:


Perlestrikket vest
Garn: Viking Eco Alpaca(Ca  250 g)
Pinner: 9


Bakstykket:
Legg opp 52 masker og strikk perlestrikk i ca 17 cm.
Fell 1 maske i hver side 2-3 ganger. Fortsett med perlestrikk til vesten måler ca 33 cm. Fell av.

Forstykkene(2 stk):
Legg opp 26 masker og strikk perlestrikk i ca 17 cm.
Fell 1 maske på hver pinne 3 ganger. Videre feller du 1 maske på annenhver pinne(dette blir innsnevring ved brystene opp mot halsen). Fortsett med fellingen til det gjenstår ca 9 masker. Fortsett med perlestrikk til vesten måler ca 33 cm. Fell av.

Montering:
Sy sammen sidene opp til fellingen starter, og sy sammen på skuldrene.

Helt til slutt har jeg heklet en enkel picot kant rundt forstykkene og halsen.

Lykke til


Utgangspunktet for vestene jeg har laget er måten skappelgenseren er strikket på. Jeg måler opp størrelsen min på ryggen og legger opp antall masker ut fra garntype og hvilken strikkefasthet det har. Så strikkes vestene i 3 deler og sys sammen til slutt!

 Under ser du to tidligere vester jeg har strikket med oppskrift!




1 Kommentarer:

Klokken 1/10/2013 , Blogger Jatte sa ...

Tusen takk for oppskrift(er)! Kanskje dette måbli helgens strikk? ;)

Ha en fin Helg,
Klemmer fra Jatte♥

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start