Strikkeåret 2012, del 1

1/01/2013

Strikkeåret 2012, del 1

 Godt nytt år til alle mine lesere!!!!
Håper du hadde en fin feiring i går:-) 

Jeg starter bloggåret 2013 med en liten gjennomgang av hva jeg produserte med garn i 2012. Jeg har tittet igjennom bloggen og ser at jeg må dele opp strikkeåret i to deler;-) Det har blitt mye produksjon dette året, og jeg håper på enda mer i året som kommer!

Jeg deler opp i temaer og starter med dressene jeg har strikket. Den første dressen jeg noen gang har strikket, er den brune på toppen her. Den er strikket etter oppskrift inne på Drops og i garnet Merino Extra fine. Den ble brukt myyyye i starten av året!



Jeg gikk til innkjøp av boken "Strikk til Nøstebarn" dette året, og strikket to nøstebarndressen. En i mange gla`farger, strikket i Mor Aase superwash, og en strikket i babyull fra Gjestdal. Begge er mye brukt!!!!
 


 I februar ble en av mine beste venniner mamma for første gang, og jeg strikket denne blå dressen til den nye verdensborgeren. Akuratt samme garn og oppskrift som dressen jeg hadde strikket til Gabriel.




2012 ble et lue - år for meg. Når jeg gikk gjennom bloggen fikk jeg sjokk når jeg så hvor mange luer jeg har laget!!!! Jeg liker som sagt små prosjekter som går raskt å produsere, men jeg ser at det er på tide med litt større ting fremover!!!
 


 Jeg falt for disse spissluene og har strikket 3 stykker tilsammen.
Denne grønne er strikket i dobbel drops alpaca.



Denne mørkeblå er strikke i Mor Aase baby ull
 
 Denne lyse blå er strikket i Merino Extra fine, det beste lue garnet!


Jeg har også prøvd meg på pannebånd til lille G. Min erfaring er at det ser fint ut, men at det er lite praktisk når man er så liten som lille G. Han river lue og lignende av ganske raskt, så da er det luer med knyting og hals det som fungerer best. 









Lue til mannen ble strikket i en blanding av bomull og ull!

Den populære cupcake luen har jeg også prøvd meg på, og denne var det tantebarnet mitt som fikk:-)








I sommer strikket jeg lue som skulle matche nøstebarndressen til Gabriel. Denne er strikket i babyull. Den herlige knappen er fra Stella & Petronella


Lue til meg selv har det også blitt:




Denne ble til etter at jeg så en lignende en på XXL. Luen mangler fortsatt dusk, men det står på to-do listen min:-)





Perlestrikket pannebånd
















I løpet av 2012 ble det også strikket en del vester.
Både til liten og til stor:













Nøstebarnvester i fleng:-)






















Enkel vest fra Pickles

Vester til meg selv:-)





















Puuuhhh.... Det har blitt en del, men dette er langt fra alt, Om du vil se mer er det bare å følge med  i nærmeste fremtid:-)

5 Kommentarer:

Klokken 1/01/2013 , Blogger trine andreassen sa ...

Masse lekker og pent :-)
Gleder meg til å titte innom i 2013 og bli inspirert !!

 
Klokken 1/01/2013 , Blogger Beate sa ...

Så mye flott du har strikket i 2012! Likte særlig godt alle dressene du har laget, og kanskje spesielt godt regnbuedressen

 
Klokken 1/01/2013 , Blogger DoktorIngrid sa ...

Jeg er mektig imponert!!! Ønsker deg et flott og kreativt 2013:-)

 
Klokken 1/01/2013 , Blogger Fam.Gab sa ...

Det får man si er godt levert!! :D hærlighet, jeg blir nesten litt flau på egne vegne.. Det finnes ikke håndarbeidsgener i min kropp !! Til min store sorg :D Du er fantastisk flink! Godt nytt år:)

 
Klokken 1/02/2013 , Blogger Hildegunn sa ...

Så mye flott du har laget i løpet av 2012, jeg gleder meg til å se resten.
Flotte dresser du har strikket iallefall, stilig med striper!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start