Strikkeåret 2012. del 2

1/02/2013

Strikkeåret 2012. del 2

Hei og god kveld! 
Jeg kjører på med siste del av strikkeåret 2012, og først ut er tepper!
Det ble noen tepper i løpet av året som gikk, og dette teppet ble endelig fullført! Jeg startet på det da jeg gikk gravid, men ble aldri ferdig med siste runde. Nå henger det på sin faste plass på slagbenken på kjøkkenet. Teppet er heklet som en stor bestemor rute med Silja garn fra Gjestdal.









Jeg har skrevet det før på bloggen, og det gjelder fortsatt: Jeg er AVHENGIG av bestemor ruter. Litt hekling av disse rutene innimellom alle andre prosjekter er kos. På dette teppet mangler jeg en lapp, og å feste alle tråder!!! Og selvfølgelig sy det sammen. Det må gjøres i løpet av nærmeste fremtid!!! Teppet er heklet i Silja fra Gjestdal. Dette garnet finnes i utrolig mange farger og nyanser!!!




Regnbueteppet mitt ble gitt bort til en liten gutt som kom til verden i mars 2012. Dette er heklet i  Trysil superwash. Det var gøy å bruke litt spreke farger!!




Dette vognteppet holder jeg fortsatt på med. Ensfargede bestemorruter heklet i Mor Aase superwash. Duse og deilige farger!




I sommer startet jeg på bestemorruter i bomulls garn, men jeg kommer ikke til å fullføre det. Istedet skal jeg sette de sammen til en pute!
Garnet jeg har brukt er Cotton Light fra Drops, og inspirasjonen til dette hekleprosjektet var Green Gate sine farger!




Det siste som ble fullført av strikkeprosjekter i 2012 var dette babyteppet. Mønster er "På veg Helseteppet" fra Pickles, og jeg har strikket det i babyull! Selv om ikke babyen har kommet enda(og ikke kommer før om noen måneder), har jeg allerede levert teppet til de kommende foreldrene!




Pickles sin Oslo Anorakk ble svært populær dette året, og jeg hev meg på bølgen. 3 stykker ble det til slutt, og dette var min første!




Jeg har strikket denne i Nepal fra Drops, og jeg ELSKER fargene  her!!!








Den andre Oslo anoraken ble strikket i garn jeg kjøpte i sverige i sommer, og pyntet med froske knapper!




Den mykeste og letteste av de 3 er denne som er strikket i Odin fra Viking.
Jeg ble også veldig fornøyd med denne. 








Om vinteren trenger man ullbukser og jeg prøvde meg på Pickles sin Kjekkas bukse. Den passet fint i våres, men den ble fort for liten:-(




Denne er strikket i dobbelt alpa garn fra Europris!




Et monstersett ble også laget. Jakken og buksen hadde i utgangspunktet ingenting med hverandre å gjøre, men ved bruk av samme garn på begge delene, ble de et sett.




Monsterbuksene er utrolig kule, men broderingen er noe hærk!!! Jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å lage flere av denne!!!




Jeg fikk også en dille på tovalabber....
Utgangspunktet for tøflene er Marte Helgetun sin oppskrift. Jeg justerte litt her og der for å få riktig størrelse, og strikket en vrangbord på i tillegg

Både grønne og grå er strikket, og begge parene har fått gummi under sålene!
 










Noen tovalabber i julegave ble det også:-)
Alle tovalabbene er strikket i Vestlandsgarn fra Gjestdal!




Enkle lommetøfler til meg selv. Disse er strikket i Naturgarn.




En annen variant(igjen til meg selv) strikket i dobbel Silja!








Hvert år blir det noen av disse sjalnene.
Dette er strikket i Mor Aase ull/akryl.




Lilla sjal strikket i Andes fra Drops, mitt favorittgarn til dette skalet!




Dette sjalet er strikket i Alpaca fra Viking!




Heklet sjal i Mor Aase superwash. Desverre klør det:-(




Sjal strikket i Mohair. Helt nydelig!




Disse halsene ble også populære og jeg måtte prøve meg:-)
Begge mine er strikket  i Mor Aase ull/akryl!






Gabriel fikk to shortser: en til sommer og en som ble strikket til julaften.
Sommershortsen er strikket i Cotton Light fra Drops, mens vintershortsen er strikket i Karisma fra Drops!
 







Det ble skappelhysteri i 2012 da Dorthe Skappel strikket genser, og selvfølgelig måtte jeg hive meg på dette:-)




Jeg strikket en genser, men ble ikke fornøyd med resultatet så den har ikke fått plass på bloggen!
Denne jakken derimote, den ble jeg fornøyd med og har også fått masse fine tilbakemeldinger på den!

Gabriel har også fått sin egen skappel genser:-)

Dette var siste del av strikkeåret mitt. Jeg har hatt enda flere prosjekter, men de har ikke rukket å bli knipset før de er gitt bort...
Da setter jeg igang med strikkeåret 2013, og selvfølgelig oppdateres dere underveis her på bloggen:-)

Ha en fin kveld!

11 Kommentarer:

Klokken 1/02/2013 , Blogger Fruen sa ...

Så imponerende! Hvordan rekker du over alle de andre pliktene? Hehe:)
Lurte på hva du har brukt som gummi under tovalabbene? Jeg har litt fritidsgarn/sandnes garn som jeg kunne tenkt meg å fått brukt opp;)
Gleder meg til å følge med videre på strikkeferden:)
Og takk for bestemorteppegarn-tips, nå er jeg ikke i tvil om hvilket garn jeg skal gå for, bare å få bestemt seg for fargekombinasjonen:)
Klemklem, Fruen i Nord
Ps: du må jo ha et solid restegarnlager, hva gjør du med det?

 
Klokken 1/02/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Hei! Ja hvordan rekker jeg over andre plikter??? Noen plikter blir gjort nå og da, men jeg er effektiv når jeg først setter igang:-)
Gummien jeg har brukt er formgummi fra panduro. Flytende som jeg pensler på i flere lag. Så bra du fikk litt tips fra meg:-)
Restegarnet setter jeg sammen til nye prosjekter. Siden jeg er glad i små prosjekter som luer, sjal ol, holder ofte restegarnet her:-)

 
Klokken 1/02/2013 , Blogger LaLa`s Loft sa ...

Her var det mye lekkert, å du har gjort mirakle med den utrolig kjedelige osloanorakken, som i dine hender har blitt skikkelig lekker :) Gleder meg til å følge deg videre :)

 
Klokken 1/02/2013 , Blogger Fam.Gab sa ...

Nesten så jeg ikke tror det jeg ser! Så utrolig imponerende...lille pjokken din er en heldig liten gutt som får så mange nydelige plagg! Utrolig flink du er:-)

 
Klokken 1/03/2013 , Blogger Janne sa ...

.......wow!!! Du har virkelig strikket mye, imponert! Får mer og mer lyst til å lære å strikke.... ;-) men...kunne jeg lagt inn en bestilling på en vest hos deg?? til meg selv?? Om lysten og tiden strekker til!
Godt nytt år til dere alle tre, håper vi sees mer i 2013:-)

Klem

 
Klokken 1/03/2013 , Blogger Laila Lykketroll sa ...

Så mye lekkert, og fantastiske fargekombinasjoner!

 
Klokken 1/03/2013 , Blogger DoktorIngrid sa ...

Jeg er mektig imponert!!! Nesegrus strikkebeundring herfra:-)

 
Klokken 1/03/2013 , Blogger Monica sa ...

Hei på deg, og riktig godt nytt år!
Herlighet, jeg er virkelig imponert!!!
Utrolig mange flotte ting du har tryllet frem i løpet av 2012 ;))
Smil og klemmer fra Monica

 
Klokken 1/04/2013 , Blogger Katrine sa ...

Så mye fint du har laget! Jeg likte veldig godt skappel jakken! Hvilket garn har du brukt? Det var veldig fin farge!

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Malenna sa ...

Så stilig den grå shortsen var! Har du brukt noe oppskrift? Holdes den på uten bukseselene?

 
Klokken 2/08/2013 , Blogger Strikkeentusiasten sa ...

Mye fint du hadde strikket :) Husker du hvilken pinnestørrelse og hvor mye garn som ble brukt til "på veg helseteppe"? Jeg tenkte også å strikke det i babyull

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start