Strikkeplanlegging

1/05/2013

Strikkeplanlegging

 Lørdagskvelden er her og vi koser oss her hjemme! Dette har vært en innholdsrik, og fin dag. Dagen staret med lek og baking. Jeg har lenge hatt lyst til å bake kanelboller, og i dag fikk jeg endelig ut fingeren. Valget falt på Kanelboller fra Trines matblogg, og de ble så utrolig gode!!! Mmmmmm... Luftige og smakfulle. Noen ble spist opp, mens resten fant veien inn i fryseboksen:-)
Rett før klokken rakk å bli 12 var vi på vei ned til vannet for å tilbringe dagen med bål, skøyter og utelek med svoger, svigerrinne og tantebarna våre:-) En trilletur på 10 minutter og vi var fremme! Her koste vi oss noen timer før vi tok turen hjem igjen!
Kanelbollene ble bakt ut og vi spiste nystekte kanelboller ved kjøkkenbordet:-)
Litt mer lek, før middag, lørdagsgodt og barnetv!
En liten lur fikk jeg også plass til før jeg og mannen lagde middag sammen. I dag falt valget på suppe: Hot kyllingsuppe med eple, karri og løk! Også denne fra Trines matblogg. Denne smakte også helt nydelig! 
Jeg anbefaler virkelig denne bloggen!!!!
Nå skal jeg endelig strikke litt, mens jeg ser "Hver gang vi møtes" på tv:-) Denne gangen er det jo filmet ikke så langt fra meg:-)

Men som overskriften sier, er det strikkeplanlegging jeg tenkte å si noe om. Min sådan. Jeg blir inspirert av alt!!!! Farger, konsistens, mykhet, hardhet osv, og er nesten avhengig av å planlegge strikkingen om noe skal bli ferdig. Dette gjelder spesielt de store prosjektene!
Akuratt nå holder jeg på med en seleshorts til lille G. Utgangspunktet er Nøstebarn sin sparkebukse med fot(helt til venstre på bildet). Denne strikker jeg i dobbel alpaca fra drops på pinne nr 5.  

 Skappeljakke nr 2 har ligget på pinnene leeenge nå! Jeg er veldig glad i den første jeg strikket og må derfor få denne ferdig snart!

 Også har jeg bestemt meg for at det nå skal bli Marius dress til lille G. Jeg så en nydelig liten gutt her om dagen som hadde fått Mariusdress og lue til jul. Og han var så herlig i den at jeg bestemte meg der og da. Nå skal vegringen for å strikke mønster tas!!!! Garn er kjøpt inn, og jeg valgte Mor Aase superwash. Ender på 150,- i garn + knapper. Det er ikke ille:-)

Et lite glimt fra dagen i dag. Jeg prøver meg på skøyter;-) Bambi på isen!

Ha en fin kveld videre!

9 Kommentarer:

Klokken 1/05/2013 , Blogger Lillekatt sa ...

Å, skulle ønske jeg var så flink til å strikke som deg!! Nå har jeg fått ei venninne til å skulle lære meg å strikke mariusbody, men vi får nå se hvordan DET går!!

ha en herlig helg!

 
Klokken 1/05/2013 , Blogger Jentå fra Vornese sa ...

Enig med "lillekatt" over her, skulle gjerne kunne strikke som deg!
Tenk om jeg bare hadde hatt tolmodighet til å sette meg ned å lære meg det!
Er jo så herlig med små (og store) i hjemmestrikka plagg :)
Ha en herlig helg!
Gina

 
Klokken 1/05/2013 , Blogger Beate sa ...

Så fine prosjekt du har planlagt. Jeg har gitt opp å planlegge, må strikke det lysta tilsier akkurat nå, så jeg sparer på fine oppskrifter jeg finner, og så strikker jeg hvis inspirasjonen er der. Dvs akkurat nå har jeg faktisk en plan, har garn til en genser til meg selv liggende som jeg skal begynne på når jeg er ferdig med den jeg har på pinnene... ha en god helg videre

 
Klokken 1/05/2013 , Blogger Jatte sa ...

Så mange fine prosjekter!!

Jeg skulle egentlig igang med pannebånd til søstrene mine ikveld men er helt utslått pga bihulene! :/ Prøver igjen imorgen...

Klemmer fra Jatte♥

 
Klokken 1/05/2013 , Blogger Stinemorღ sa ...

Høres ut som en herlig lørdag!

Planlegging av strikketøy er viktig - og innmari morsomt :)

Må innrømme at jeg lurer litt på hvor du bor.. For hvis du ikke bor så langt fra der dette ble spilt inn, så bor da ikke vi så innmari langt fra hverandre heller.. :)

klem

 
Klokken 1/06/2013 , Blogger Silje sin blogg sa ...

Spennende å se hva som kommer ut av dette! Jeg ønsker meg så en skappeljakke, men om jeg orker å strikke så mye rettstrikk er noe annet. Jeg har samme side oppe i nøstebarnboka, og har planer om en slik mariusdress. Så det blir nok noe lignende å se fra meg utover året.

 
Klokken 1/06/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Nå ble jo jeg også nysgjerrig!!! Jeg bor på Augerød i Våler. Flyttet hit for 2 år siden. Du da?

 
Klokken 1/06/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Så morro å se hva du lager fremover. Jeg har tror jeg har bestemt meg for å lage en bukse istedet for shorts til lille G. Våren nærmer seg etterhvert og da kan det være godt med en slik ullbukse ute!

 
Klokken 3/04/2013 , Blogger Henriette Solheim sa ...

Har du kjøpt kit til skappeljakken, og hvilken farge er det? Syns din var den fineste jeg har kommet over på min let etter en fin farge :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start