Ingenting ferdig, men langt på vei!

2/01/2013

Ingenting ferdig, men langt på vei!

 Endelig fredag kveld:-) Jeg elsker denne kvelden!!!!!
Vi skal lage hjemmelagede hamburgere i kveld og mannen har til og med bakt grove rundstykker. Mmmmm.....

Jeg strikker og strikker på Nøstebarndressen som skal gis i 1 års gave neste helg. Den vokser sakte men sikkert, men jeg blir litt stressa på om den blir ferdig!
2 armer ligger klare til å blir satt inn på pinnen, men først må jeg strikke ferdig alle cm på midtpartiet!

 Jeg strikker dressen i Drops Karisma - et mykt og godt superwash garn!
Jeg elsker fargene og det tror jeg mamman til mottakeren også vil gjøre! Jeg kunne tenkt meg å strikket en lue i samme farge, men vet ikke hvordan garnet kjennes mot huden. Noen som vet om Karisma klør?


 Noe som helt sikkert ikke klør, er dette garnet fra Nille. Alpaca soft!
Oslo anorakken til lille G vokser også, og den blir så ufattelig myk og god! Gleder meg til den er ferdig!
Her mangler jeg en arm og etter den er ferdig, skal armene settes inn på samme pinne som resten av genseren og den siste delen strikkes ferdig!


Skappel jakken min er foressten ferdig, men jeg er ikke helt fornøyd enda, så jeg må se om jeg finner noen smarte løsninger på å gjøre den litt finere:-)

Ønsker deg en god kveld!

10 Kommentarer:

Klokken 2/01/2013 , Blogger Prinsesse Elin sa ...

Hei
For en kjekk blogg du har:) Selv om jeg ikke kan srikke fikk jeg lyst til å prøve meg etter å se det vakre du lager. Jeg ønsker deg en super helg. ♥ fra Elin:)

 
Klokken 2/01/2013 , Blogger Huset på Grønnmyra sa ...

Elsker fargene på Nøstebarndressen :)
Nydelig!
Ønsker deg en kjempefin helg og kos deg videre med strikkingen :)
Klem fra Jeanette

 
Klokken 2/02/2013 , Blogger DoktorIngrid sa ...

Nydelige farger! Jeg ble akkurat ferdig med en liknende dress, men den er strikket i dobbelt garn og det gikk nok litt radigere unna. Du har mange fine prosjekter på gang :-)

 
Klokken 2/02/2013 , Blogger LisaM sa ...

Begge to blir knallfine!:)

Men du, når du strikker striper frem og tilbake slik du gjør på dressen nå. Hvordan blir kantene dine? Strikker du første maske, eller løfter du den av?
Og når du har fem omg på hver stripe, ser det ut i kanten som at første maske bare er strikket tre omg??
Sikkert litt dumt forklart, men håper du skjønner.

Jeg har begynt med heilårsjakke med striper, men synes den blir så rår i kantene, der jeg skal strikke stolper...

Ønsker deg en fortsatt fin strikkehelg!:)

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Småregn sa ...

Den blir kjempefin! Her inne hos deg var det mye fint, så her vil jeg følge! Ha en god søndag!

Hilsen Miriam

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Hei og takk for fin tilbakemelding!
Kantene mine blir greie, men justerer det stort sett når jeg fester tråder til slutt. Jeg har ikke løftet av første maske, bare strikket den vanlig. Jeg skal strikke stolpe til slutt, så da blir orginal kanten skjult.
Nei, det ser ikke ut som det er færre masker enn det jeg har strikket i kantene.
Lykke til med jakken din!

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Malenna sa ...

For noen nydelige farger på dressen! Strikkes den med enkel eller dobbel tråd? Tror jeg og skal gå for striper om jeg skal strikke flere slike dresser, virkelig fin!

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger LisaM sa ...

Ok. takk for svar:) Jeg pleier alltid å løfte av første maske, men heretter skal den strikkes:)

Ønsker deg en fortsatt fin søndag:)

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Takk:-) Karisma strikkes på pinne 4.5 så her bruker jeg enkel tråd!

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Laila Lykketroll sa ...

Du lager så mye fint, og er så rask med prosjektene dine. Jeg er imponert!

Ha en fin og produktiv uke :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start