Tynn Oslo anorakk

2/03/2013

Tynn Oslo anorakk

 God morgen... eller ettermiddag:-)
I går kveld festet jeg tråder og monterte den tynne utgaven av Oslo anorakken.
Jeg vagte lyse treknapper til slutt. Valget stod mellom turkise, fire knapper i ulike farger, mørkt tre eller disse.

 Jeg ville prøve ut det nye garnet til Nille "Alpaca soft", og det var kjempedeilig å strikke med!
Siden garnet er tynnere enn det orginalgenseren strikkes i, gikk jeg opp en størrelse og ned 1/2 pinnestørrelse. 
Mønster: Oslo Anorakken fra Pickles
Str: 3-4 år
Garn: Alpaca soft
Pinner: 4,5
Genseren skal egentlig strikkes lengere bak på rillene, men jeg valgte å hoppe over det dette.

Genseren er strikket med tanke på å kunne brukes inne til hverdags. Jeg syntes de andre Oslo anorakkene jeg har strikket er for tykke og for varme til den slags bruk!
 
 Sjarmøren fikk prøve genseren i dag, og den passet perfekt. Denne kan han nok ha frem mot sommeren!

Nå sover begge guttene her i huset, men så snart de våkner skal vi gjøre oss klare for tur i marka. Her er det "Kom - deg - ut" dagen og da er det forskjellig opplegg. Blant annet aking, natursti, vaffelsteking med mer!
Ha en fin søndag!

16 Kommentarer:

Klokken 2/03/2013 , Blogger Hanne sa ...

Kjempe fin genser. Liker fargevalget veldig godt. :)

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Småregn sa ...

Kjempeskjønn! Veldig søt gutt også :)

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Romantikk-takk. sa ...

Åh den var såå søt,det samme
var gutten. :))

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Stine sa ...

Nydelig genser som ikke minst ser herlig myk ut :)

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Guro sa ...

Kjempefin genser, og flott fargevalg! :)

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Malenna sa ...

Nydelig genser! Fulgte linken fra "strikkesida" =) Fikk også lyst å strikke en med Nille sitt garn, har ikke sett på det før, men må kanskje testes ut =) Holder på med en Osloanorakk nå i orginal garn, men hørtes fint ut med en tynnere en til hverdags også =)

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger LisaM sa ...

Den ble kjempefin!:) Og lille G er jo bare hørt nydelig:)
Jeg har sett på garnet i butikken, men er så itvil.... "Røyter" det veldig? Ser liksom for meg at fanget er fullt av "hår" når man har strikket en stund....
Greit å høre andres erfaringer, kanskje det ikke er slik i hele tatt:)

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger LisaM sa ...

Helt nydelig:) Ordliste på mobilen er ikke bare bare.....:P

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Janniche sa ...

Så fin den ble, og raskt strikka!
Strikket ferdig en lue til meg selv i det garnet igår kveld, veldig mykt skal sies :)

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger DoktorIngrid sa ...

Kjempelurt å strikke i tynnere garn, og uten hette; jeg syns også den blir litt for tykk til å bruke inne i "originalversjonen". Men en anorakk er vel strengt tatt et uteplagg, så... :-)

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Bjørg sa ...

Kjempefin! Kanskje "Oslogenser" er det nye buzzwordet?

 
Klokken 2/03/2013 , Blogger Marianne på landet sa ...

Så fin genser! Og utrolig fine farger!
Takk for tipset.. må visst teste garnet til Nille :)

Fin søndag til deg :)

 
Klokken 2/04/2013 , Blogger Silje sin blogg sa ...

Kjempe fin genser i fine farger;)

 
Klokken 2/04/2013 , Blogger Stinemorღ sa ...

Så fine farger!
Så lurt med en tynnere variant :)

Ønsker deg en fin uke,
klem

 
Klokken 2/08/2013 , Blogger Jea MomentsInLife sa ...

Helt nydelig og elsker fargekombinasjonen!Blir fristet til å gjøre det samme ;) Takk for masse herlig inspirasjon her på bloggen din! :)

 
Klokken 2/08/2013 , Blogger Strikkeentusiasten sa ...

Veldig fin genser!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start