Helseteppe

4/01/2013

Helseteppe

 Da er siste påskedagen her og i morgen starter den vanlige tilværelsen igjen med jobb og hverdag. Det skal bli litt godt det også:-)

Det green gate inspirerte helseteppet er ferdig, og jeg ble veldig fornøyd med resultatet. 
Fargene er friske, men alikevel duse og rødt og lyseblått sammen er så lekkert! Tror jeg må strikke en genser eller lignende til lille G i de fargene!
 
 Oppskriften er fra Pickles og dette går raskt å strikke. Spesielt når man bruker forskjellige farger. Teppet får nytt liv for hver eneste farge som blir lagt til.
Jeg har strikket i bomull og polyester, perfekt til varme sommerdager!

Nå kommer det snart besøk og jeg skal lage en varm lunsj til oss alle!
Ha en fin 2.påskedag!

10 Kommentarer:

Klokken 4/01/2013 , Blogger Strikkeentusiasten sa ...

Dette teppet har jeg også strikket! Veldig greit at det kun er rillestrikk :) Resultatet ditt ble veldig fint :)

 
Klokken 4/01/2013 , Blogger Jea MomentsInLife sa ...

Kjempefint teppe med nydelig fargekombinasjon! :)

 
Klokken 4/01/2013 , Blogger Ruths datter sa ...

Nydelig teppe i flotte farger. Dette er jo reine helseteppet.
Klem

 
Klokken 4/01/2013 , Blogger Silje sin blogg sa ...

Kjempe fint teppe i lune farger. Er det virkelig bare rillestrikk? Skulle kanskje prøvd meg på et slikt selv. Blir sommerbaby her, og mangler et teppe i en annen garnkvalitet enn ull. Hva slags bomullsgarn kan du anbefale? Vil ha et "rent" garn uten syntetisk.

 
Klokken 4/01/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Det er rillestrikk, men man skal også strikke sammen masker og bruke kast. Men det er veldig enkelt å strikke! Oppskriften ligger på pickles.no. "På veg helseteppe" heter det.
Jeg har ikke brukt veldig mye bomullsgarn tidligere, men Paris fra Drops har god tykkelse(i oppskriften skal du bruke et garn som har pinne størrelse 4, Paris har nr 5)og er 100% bomull.
Jeg har brukt Cotton Light fra Drops(jeg hadde dette liggende fra tidligere), men det er 50% bomull og 50% polyester
Lykke til!

 
Klokken 4/01/2013 , Blogger Siren sa ...

Utrolig fint teppe i nydelige farger. Har alltid hatt sansen for denne oppskriften, men aldri våget meg ut på den i fare for at det skal ta for lang tid å fullføre:)

 
Klokken 4/01/2013 , Blogger LisaM sa ...

Kjempefint teppe i flotte farger!☺

 
Klokken 4/02/2013 , Blogger touchofvanilla sa ...

Så utrolig fint teppe! Og nydelige farger :)

 
Klokken 4/02/2013 , Blogger Hanne sa ...

Så fint. Nydelige farger :)

 
Klokken 4/02/2013 , Blogger AlottesVerden sa ...

For et nydelig teppe....flinka :)

Ha en fortsatt fin uke
Ann-Charlotte

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start