Lille G i ny jakke....

4/25/2013

Lille G i ny jakke....

 Det var en stolt liten gutt som dro til barnehagen med ny jakke og nye sko i dag!
Ja han virket faktisk litt stolt over den nye jakken jeg har strikket til han... Da blir det ekstra gøy!

 Den jakken tittet jeg på for en god stund tilbake, men da garnbutikken ikke hadde fargen jeg ønsket ble det ikke noe av. Men nå har jeg endelig laget en!
Jeg angret litt på fargevalget underveis og var veldig usikker da jakken var ferdig. Men siden eieren er så fornøyd er jeg også fornøyd!
Oppskriften er fra garnstudio og jakken er strikket i Eskimo tweed på pinne nr 8. Ganske rask å strikke, og det liker jeg!!!
Den strikkes i fem deler og monteres sammen til slutt.

 Knappene er gjenbruk, de har sittet på noen av mine gamle ulljakker. Jeg tar alltid av knappene før jeg kvitter meg med et plagg!

 Luen har blitt en favoritt, men akuratt i dette tilfellet er det total fargekræsj!!! 
Hmmmm... What to do???? 
Strikke en ny kanskje? Han trenger jo en tynnere lue nå som det er vår.
Tilfeldigvis(er det ikke rart;-) har jeg brunt bomullsgarn liggende, og nå er det bestemt at dette skal bli en vårlue!

 Mammas gull!!!


Jeg angrer på rillekanten jeg strikket inn underveis, for når jeg skulle sy sammen ble ikke dette på helt lik plass. Men men... Det går! 

Ønsker deg en god kveld!

5 Kommentarer:

Klokken 4/25/2013 , Blogger G-Anette sa ...

Superfin jakke! Og så jeg som ikke er så glad i sånn tweedgarn, men dette var kjempestilig! Skjønner godt at Lille G er fornøyd :)
Jeg syns lua passet til jakken jeg.. ;)

Fortsatt fin kveld til deg
Klem

 
Klokken 4/25/2013 , Blogger Siddis back home sa ...

Så flotte ting du har strikket til den skjønne prinsen din! Ha en fin kveld!

 
Klokken 4/26/2013 , Blogger Yvonne sa ...

så fiiin!! og bare den skjønneste luen!!!

 
Klokken 4/26/2013 , Blogger Tuppenshobbyblogg sa ...

Knalltøff jakke du har strikket og luen passet godt til antrekket.
Gu for en tøffing han er !!!

Klem,Kjersti

 
Klokken 4/26/2013 , Blogger LaLa`s Loft sa ...

Du strikker utrolig masse fine ting. Elsker fargene dine, det er så sart og naturlig. Disse tingene med stjerner er bare nydeligsøte :)

Fin helg til deg :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start