Ull erfaringer

4/02/2013

Ull erfaringer

 De siste dagene har jeg tenkt litt på ull og mine erfaringer i forhold til garn.
I sommer/høst strikket jeg en nøstebarn dress til lille G. Som alltid falt jeg for farger og jeg valgte å bruke babyull fra Gjestdal, da de hadde en nydelig lyseblå farge. Litt utenom de andre.(Uheldigvis har de sluttet med denne, ihvertfall i butikken som jeg kjøpte garnet i).
Jeg strikket størrele 2 år, men strikket den litt lenger på armer, ben og midtpartiet. Jeg brukte dobbel tråd og valgte treknapper som siste finish.

 Her var første prøvetur i høst:-)


 Dressen har blitt brukt utrolig mye og er helt klart en favoritt. Den har blitt brukt under dressen i vinter, når han skal sove, til og fra barnehage i høst og nå og det ser ut til at den holder ut sesongen.
Erfaringene mine etter at dressen har vært så mye i bruk og etter ganske mange vask i maskinen, er at dette er et herlig garn som holder seg!!!
Jeg kommer garantert til å bruke det MYE fremover. Neste nøstebarndress skal også strikkes i dette garnet, og jeg gleder meg til å velge farger til den nye dressen!

Jeg har bestemt meg for å strikke en Heilårsjakke fra Nøstebarn i fargene lyseblått, hvitt og rødt til lille G og da er det Gjestdal babyull som nok en gang skal tas i bruk. 
Et annet pluss er at garnet er rimlig. Det billigste stedet her i nærheten er Coop Obs der et nøste koster 15,- kroner.
Gleder meg til å sette igang.......etterhvert! Først må andre prosjekter gjøres ferdig!

12 Kommentarer:

Klokken 4/02/2013 , Blogger G-Anette sa ...

Nydelig nøstebarndress! Og tusen takk for garntips! Det skal strikkes en nøstebarndress her i løpet av året, til min tanteprins som blir født i juni. Men mener å huske at dressen strikkes på pinne 4 eller 4,5.. har du da strikket med dobbel babyull? Tror jeg må ta turen å se hvilke farger de har på Coop her :)

Ha en fin kveld
Klem

 
Klokken 4/02/2013 , Blogger G-Anette sa ...

PS - Måtte inn å sjekke på Sparkjøp som også selger dette garnet, og det ser ut som de har en lys babyblå farge der. Men kanskje den du har brukt er enda lysere? Nr 804 står det. Så vet du nå det ;)

 
Klokken 4/02/2013 , Blogger DoktorIngrid sa ...

Dette garnet har jeg aldri prøvd; takk for at du deler erfaringer!

 
Klokken 4/02/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Jeg har brukt dobbel tråd ja.... Jeg husker ikke hvilket nummer den lyseblå hadde. Jeg tittet inne på gjestdal sine sider i går for å se, og lurte litt på om det kunne være 804, men jeg tror kanskje det er et annet nummer..... Skal fortsette å lete. Coop her har basisfargene: rød, lyseblå, marineblå, blå, grønn, grå, sort, lilla, gul osv..... og det er jo bra!

 
Klokken 4/02/2013 , Blogger LisaM sa ...

Takk for tips!☺

Kommer du til å bruke dobbel tråd på heilårsjakken også da?

Nydelige farger på denne dressen altså!

 
Klokken 4/02/2013 , Blogger Siren sa ...

Så kjekt med litt garntips! Dette er et garn jeg aldri har vurdert siden jeg ofte synes at babyull loer litt for fort og litt for mye. Men denne ser jo virkelig ut til å holde seg bra! Verdt et forsøk skjønner jeg:) Dressen var og veldig fin! Nydelig fargekombo!

 
Klokken 4/02/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Takk:-) På jakka har jeg tenkt å gå for enkel tråd(selv om jeg hater å strikke på tynne pinner... Tar jo så lang tid;-). Tenker at det blir godt å ha en som ikke er så tykk!

 
Klokken 4/03/2013 , Blogger Marion T sa ...

Så fine farger satt sammen! Greit med garn som tåler en del vask når plaggene blir brukt så mye som denne dressen. Har selv aldri brukt dette garnet, bare erfaringer med dale og lanett.

 
Klokken 4/03/2013 , Blogger Jea MomentsInLife sa ...

Den er så nyyydelig den dressen :) Og takk for garntips!Har aldri prøvd dette garnet :)

 
Klokken 4/06/2013 , Blogger Strikkeentusiasten sa ...

Så fin dress, og for en nydelig liten modell :)

 
Klokken 4/15/2013 , Blogger Frihet sa ...

FLott dess!! Ja jakken blir flott i de fargene, ser over her at du er på god vei ;) Jeg også har akkurat oppdaget dette garnet, øveraskende bra!!! Det tåler godt maskinvask og hard bruk. Hurra!! Legger meg til som følger, kommer garantert tilbake hit ;) Velkommen inn til meg ;)

 
Klokken 4/16/2013 , Blogger Sjarmstrikk sa ...

Flott dress til en flott liten gutt! Jeg har også god erfaring med det garnet, synes det holder seg bedre enn mye annet: spesielt til små viltre barn :-)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start