Bursdagsgave til ei 5 år gammel prinsesse!

5/04/2013

Bursdagsgave til ei 5 år gammel prinsesse!

 Da er vi hjemme etter å ha kost oss i bursdag til tantebarnet!
Grillmat og masse kaker er fortært, og jeg sitter nå i sofaen hjemme og skal nyte noen timer før det er leggetid.
Jeg lovte å komme tilbake med bilder av bursdagsgaven til 5-åringen. 
Enkel tunika strikket i Andes var en av gavene. Mer om denne tunikaen kan du se her

 I går rekket jeg opp et påbegynt teppe og gikk igang med enkel vest.
Jeg elsker disse enkle oppskriftene til pickles. Plaggene er kjempefine til hverdags, men også til fest.
Denne vesten er strikket i Cortina Soft, naturhvit, på pinne nr 7. Planen var å bruke pinne nr 8, men jeg oppdaget litt sent at jeg hadde tatt feil. Siden jeg gikk opp i pinnestørrelse gikk jeg ned i str, og strikket 3-4 år. Men jeg strikket lengden på 5-6 år. Jeg brukte 4 1/2 nøste.

 På baksiden har jeg sydd på et jeanshjerte og skrevet Love med lynglilla superwash garn.
Planen var å bruke knæsj rosa garn på skriften, men jeg liker det sarte og duse og klarte ikke sy på knæsje farger!



Dette sjalet strikket jeg i fjor sommer, og siden det ble for lite for meg, har det bare blitt liggende. Det er strikket i 100% acryl, mykt og godt!
Det rosa hjertet hadde jeg også liggende. Dette var en prøvelapp fra tidligere, og nå fant jeg ut at det passet sammen med sjalet! Hjerte sydde jeg på med symaskin.
Som siste finish, heklet jeg en kant rundt!
Bursdagsbarnet ble fornøyd og det er morro å se!

4 Kommentarer:

Klokken 5/04/2013 , Blogger Jatte sa ...

Så skjønne gaver! heldig jente :D
Er så stas med slike hjemmelagde ting, og noe man kan ta vare på og bruke til sine egne barn også.. (kanskje litt tidlig tanke for en 5åring men:P) Jeg har masse strikka plagg fra jeg var liten som min bestemor strikket,kjempekoselig :D

Ha en fin Søndag,
Klemmer fra Jatt♥

PS: Gavedrysset på bloggen min er igang - du er ♥lig velkommen til og delta!:)

 
Klokken 5/05/2013 , Blogger Ellen Kristin sa ...

For en flott gave å få:) vesten ble bare helt skjønn! Du gjorde nok rett i å ta duse farger på skriften ;)

 
Klokken 5/05/2013 , Blogger Heléna sa ...

Så mykje fint du har laga :)For en heldig 5åring!

 
Klokken 5/06/2013 , Blogger Terese sa ...

Det var mye veldig fint :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start