Høstens første ulljakke er ferdig!

5/20/2013

Høstens første ulljakke er ferdig!

 Husker du disse fargene?
Det er lenge siden jeg blogget om starten på Helårsjakken til Nøstebarn i fargene lyseblått, rødt og hvitt. Vel, nå kan jeg blogge det ferdige resultatet. Ihvertfall nesten... Jeg mangler 1-2 knapper og festing av trådene til de påsydde knappene, samt damping. Men jeg viser frem den NESTEN ferdige jakken:-)

 Jeg må si meg fornøyd. Er veldig fornøyd med fargene og størrelsen ble også bra.
Jakken strikkes egentlig på pinne nr 2,5 og 3, men tynne pinner er ikke helt min greie, så jeg valgte dobbel tråd gjestdal babyull på pinne nr 4,5. Istedet for å strikke 2 år, strikket jeg størrelse 1 år, og den er mer enn stor nok og vil passe både utover høsten og vinteren!

 Knappene er gjenbruk fra denne nøstebarndressen
Dressen vil ikke passe til høsten og legges derfor til lagring:-) Jeg har valgt å klippe av knappene og bruke de på nytt på denne jakka. Når Nøstebarndressen skal brukes på nytt kan jeg velge nye knapper:-)
Når barselgaver og bursdagsgaver er ferdigstrikket, skal jeg starte på en ullbukse til jakka. Den blir lyseblå(ensfarget!)

Mens jeg strikker klær til høsten, har jeg også shoppet litt til sommeren!!!
Jeg fant meg nye sandaler, og jeg tror disse blir et av mine favorittpar i år:
Disse fant jeg på Lindex av alle steder!
Superfornøyd!

Da fortsetter jeg på bursdagsgaven jeg strikker på før det blir tidlig seng. I morgen starter dagen 05:30! 
Ha en fin kveld!

7 Kommentarer:

Klokken 5/20/2013 , Blogger Rosehagen sa ...

Hei;)
Å så lekre sandaler;)
Og ulljakken er kjempefin. Du er så effektiv;)
Her har vi sommervarme, 24 grader på skyggesiden av huset fortsatt. Jeg strikker votter!! Våget ikke blogge om de i dag!! Noen kunne tro jeg hadde heteslag!!

Ønsker deg en flott, kort uke;)

Klem fra Ann-Mari

 
Klokken 5/20/2013 , Blogger Jatte sa ...

Så flott jakken ble :D Nydelige farger sammen!!
superstilige sandaler da! håper jeg finner meg masse fine sko i England nå, har bevisst latt være og handle noen her pga det.. hehe

Ønsker deg en fin Tirsdag,
Klemmer fra Jatte♥

PS: Du er ♥lig velkommen til og bli med i mitt gavedryss, masse fine premier!

 
Klokken 5/20/2013 , Blogger Ruths datter sa ...

For en flott jakke. Hvor får du disse oppskriftene fra? På nettet? Nydelige farger,og du lager så masse fint. Jeg hekler mest,men har lyst til å prøve meg på strikk igjen.
Klemz

 
Klokken 5/21/2013 , Blogger Frihet sa ...

FLott jakke!! Herlige farger!!!

 
Klokken 5/22/2013 , Blogger Guri sa ...

Kjempefin jakke! Fine farger sammen og striper er bare stilig!
Ha en fin dag!

 
Klokken 5/22/2013 , Blogger DoktorIngrid sa ...

Så fin jakka ble! Fint at den kan brukes leeeenge:-)

 
Klokken 5/22/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Tusen takk for koselig kommentar:-) Oppskriften på denne jakka er fra boka "Strikk til Nøstebarn". Jeg kan virkelig anbefale den! Har strikket en del av oppskriftene, og fortsatt er det mange igjen jeg vil prøve!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start