Lappene begynner å ligne et teppe:-)

5/19/2013

Lappene begynner å ligne et teppe:-)

 Nok en dag med flott sommervær her på Østlandet i dag.
Vi har allerede vært masse ute, og akuratt nå ligger lille G til lading:-)
De lysttette gardinene gav meg 1/2 time ekstra søvn i dag tidlig, så istedet for å stå opp 05:45, ble det 06:15. Det føles litt bedre ihvertfall:-)

Tidligere i dag ryddet jeg terassen så vi kunne sette igang med vasking og beising. Akuratt nå er den vasket, og i kveld blir det beising. Gleder meg til å sette opp den nye pavlijongen:-)

 De heklede bestemorrutene jeg startet på for noen dager siden begynner å minne om et teppe. Jeg har fortsatt en del igjen. Ihvertfall 10 til, og kanskje noen fler. Jeg må se hvor stort det skal bli. 
Etter alle lappene er ferdig begynner trådfestingen og sammensyingen. Blææ... Men når man vet at resultatet blir bra tilslutt og man nesten ikke klarer å vente på å se resultatet, så går også dette som en lek!
Helt til slutt på teppet blir det en tungekant(husker ikke om det er det heter).
Slike lappetepper er så fine, og det er så mange ulike fordi fargevalget er så enormt stort. Her om dagen så jeg ei som hadde et i marineblått og lyseblått. Det var veldig lekkert!

Etterpå skal vi på besøk, og en tur innom plantasjen for å kjøpe jord og noen planter. Jeg har ikke plantet noe ute enda, så det er på tide!


1 Kommentarer:

Klokken 5/19/2013 , Blogger Beate sa ...

Flott fargesammensetning på teppet ditt!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start