Ny jakke og ny garnerfaring...

5/06/2013

Ny jakke og ny garnerfaring...

 Jeg har strikket enda en jakke til lille etter denne oppskriften fra garnstudio.
Sist jeg strikket den brukte jeg eskimo som oppskriften sier(se jakken her)
men denne gangen har jeg prøvd meg på et nytt garn: Viking Balder

 Jakken ble ikke helt som forventet. Jeg la opp noen ekstra masker på alle delene for å få den litt større, men dette resulterte i en ganske bred jakke!
Jakken ble også en del tyngre enn den i Eskimo, og når jeg strikket hetta hadde jeg akuratt litt for lite garn igjen til å få den stor nok. Ikke har jeg tenkt å kjøpe mer garn heller!
Fargene derimot, er jeg veldig fornøyd med!

Knappene er fra lageret og de har sittet på en av mine cardiganer!

Jeg liker selve jakken i seg selv, og kommer garantert til å strikke en til, men da går jeg tilbake til orginalgarnet Eskimo, og fargene blir marineblå og hvit!

8 Kommentarer:

Klokken 5/06/2013 , Blogger Strikkeentusiasten sa ...

Den jakken ble kjempesøt!

 
Klokken 5/06/2013 , Blogger Tuppenshobbyblogg sa ...

Knallfin jakke i lekkre farger.
Du har en egen evne til å sette sammen og kombinere farger. Det blir så fint alt du lager.

Klem,Kjersti

 
Klokken 5/06/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Tusen takk for koselig tilbakemelding! Farger er inspirasjonskilden min, så det var hyggelig å høre:-)

 
Klokken 5/06/2013 , Blogger G-Anette sa ...

Superfin! :) Fikk enda mer lyst til å strikke denne jakken nå, herlige versjoner du har laget! Takk for inspirasjon :)

Og nydelige farger!

Ha en fin kveld
Klem

 
Klokken 5/06/2013 , Blogger Siren sa ...

Jeg syntes den ble kjempefin! Ser ikke at den er så bred heller:) Men kjedelig å ikke ha nok garn til hetta da, jaja, kan jo være den funker likevel:)

 
Klokken 5/06/2013 , Blogger Snuppesnella sa ...

Ååååå for en fin jakke ! Fine farger !

 
Klokken 5/08/2013 , Blogger injosa sa ...

Nydeleg jakke og så fine fargar.

 
Klokken 5/24/2013 , Blogger Tinashjerterom sa ...

Nydelig jakke! Du er flink :)
Skulle ønske jeg hadde noen som kunne strikke til oss og..

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start