Vognteppe og nytt på trappa...

5/24/2013

Vognteppe og nytt på trappa...

 Da var teppet ferdig! Jeg elsker slike heklede vogntepper og ble veldig fornøyd med dette!
Fargene ble til etter å ha sett utvalget til garnbutikken. Da det er salg på Drops garn var det rimlig utplukket i butikken, men beige og blå hadde de. Hvit og marine hadde jeg litt rester av her hjemme, så da ble dette kombinasjonen!

 Teppet er heklet i Nepal, et blandingsgarn av 65% ull og 35% alpaca.

 Teppet skal gis bort sammen med et par babysokker og votter!

Vi har endelig fått på plass litt blomster ute og her er mitt inngangsparti:
 Cafesettet er et par år gammelt og er kjøpt på Bauhaus.
På bordet står en lykt fra Ikea(gave fra kollega for mange år siden) og en sommerfugllavendel. Jeg elsker lavendel!!!

 Buskeboms er dekorativt!

Da håper jeg på finvær i helgen så vi kan beise terassen og få opp paviljong og nye hagemøbler!!!

7 Kommentarer:

Klokken 5/24/2013 , Blogger Stinemorღ sa ...

Teppet ble nydelig!
Kjempe koselig på trappa :)
God helg!

 
Klokken 5/24/2013 , Blogger Ruths datter sa ...

Så flott inngangsparti du har. Kjempelekkert.Kjekt å se hekleteppet ferdig. Du er kjapp.
Klemz

 
Klokken 5/24/2013 , Blogger Silje sin blogg sa ...

Så fint inngangsparti, det er koselig med blomster;) fint vognteppe;)

 
Klokken 5/25/2013 , Blogger Bondekjerringa sa ...

Det teppet var helt nydelig! Helt imponert! Flott inngangsparti også :) Ha en flott lørdag!

 
Klokken 5/25/2013 , Blogger G-Anette sa ...

Å, så nydelig du har det utfor huset ditt!! Tar du dekorerings-oppdrag? Hihi ;)

Når det gjelder jakken så har jeg strikket på pinnenr som stod i oppskriften ja (5,5). Andes har anbefalt nr 9, men det syns jeg blir vedig løst. Jakken ble akkurat passe tett og tykk, og veldig myk :) Anbefales!

Så flott det heklede vognteppet var! Jeg har nylig handlet garn til ett heklet baby/vognteppe, dette:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=21&lang=no

Men det står at størrelsen skal bli 55 x 100 cm, syns det høres lite ut. Hvor stort er ditt? Lurte på om jeg skulle kjøpe noen ekstra nøster sånn i tilfelle jeg vil lage det litt større. Men de er jo små da, bebisene :) :)

Ha en fin kveld og fortsatt god helg
Klem

 
Klokken 5/25/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Takk for svar! Da skal jeg sette i gang med jakken snart. Har tre nøster med akuratt samme farge liggende, som egentlig skulle bli brukt til et teppe!

Vognteppe mitt er faktisk mindre: 55x80. Jeg vurderte å hekle en rad med lapper til, men fant ut at det vil passe rundt dyna eller posen i bagdelen.
Riktig god helg til deg også!

 
Klokken 7/02/2013 , Blogger Tinashjerterom sa ...

Så koselig!!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start