En enkel jakke...........

6/08/2013

En enkel jakke...........

 ............strikket etter Pickles sin oppskrift. Jeg ble inspirert av G-Anette som hadde strikket denne og lagt til hette på den. 
Hun hadde brukt garnet Andes fra Drops, et garn jeg er veldig glad i. 
Dette skulle bli en fin bursdagsgave til tantebarnet mitt så jeg satte fornøyd i gang!

 Tantebarnet blir 2 år, så jeg valgte å strikke str 3-4 år. Da kan han bruke den lenge tenkte jeg. Da jeg var igang med raglanfellingen hadde jeg mine anelser om at kanskje denne ville bli litt i minste laget!
Men jeg krysset fingrene og håpte i  det lengste.

I dag tidlig prøvde jeg den på lille G(som også er 2 år og ganske like størrelse som fetteren sin), og den var for liten! Blæææææ......

Da får jeg finne på noe annet!
Har uansett en mottaker til denne. 

Jeg sliter med en hanglete forskjølelse om dagen. Akuratt ikke dårlig nok til å være helt sengeliggende, men dårlig nok til at man trenger sengen en del ganger i løpet av dagen. I dag har jeg ikke vært flink til å ta pauser, noe som har resultert i at jeg har slitt i hele kveld. Nå sprenger det i øynene, så sengen blir neste stopp for meg. Satser på bedre form i morgen!

Ha en fin kveld!

5 Kommentarer:

Klokken 6/08/2013 , Blogger SNILLPIKE♥ sa ...

Kjempetøff jakke i nydelig blåfarve.

God bedring til deg.

 
Klokken 6/08/2013 , Blogger Ruths datter sa ...

lekker jakke. Synd den ble for liten. God bedring til deg.
klem

 
Klokken 6/09/2013 , Blogger Hanne sa ...

Kjempe fin jakke. Synd den ble for liten, men bra du allikevel har en mottaker til den.

 
Klokken 6/09/2013 , Blogger Peistrollet sa ...

Strikker den jakka nå jeg også, men uten hetta.
Skulle strikke str 1-2 år, men når jeg la opp maskene syntes jeg den virket kort rundt. Jeg bruker nepal garn.
Nå har jeg lagt opp til 3-4 år og ferdig strikket bolen, min er nemlig 2 år han også.

 
Klokken 6/10/2013 , Blogger G-Anette sa ...

Så synd at den ble for liten! Den jeg strikket ble riktig størrelse, anskje du strikker strammere enn meg? Men fiiin var den uansett! Håper det dukker opp en ny liten mottaker til denne :)

Fin ukestart til deg :)
Klem

PS - Det hotellet dere skal på så bare aldeles herlig ut! Får jeg lov å spørre hva det heter?

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start