Enkel jakke med hette nummer 2

6/16/2013

Enkel jakke med hette nummer 2

 I dag har vi vært i bursdag og bursdagsbarnet fikk denne jakken i gave. Enkel jakke fra Pickles med hette ble godt mottatt av mamman til 2 åringen(2-åringen selv brydde seg ikke så mye om den. Han var mer opptatt av puslespillet han fikk ved siden av). Dette var den andre jakken jeg strikket, da den første ble alt for liten. Sånn er det når man prøver seg frem med garn;-)
Jeg strikket også lue til, men den ble stor og passet perfekt til meg, så jeg får strikke en ny til bursdagsbarnet!

 På forrige jakke brukte jeg Andes fra Drops på pinne nr 5,5, og jeg strikket størrelse 3-4 år. Den ble for liten for min 2 åring.
Denne gangen brukte jeg Cortina Soft fra Gjestdal på pinne nr 8, og jeg strikket også denne gangen 3-4 år. Den ser ut til å passe bedre, og den ble lett og luftig!
Knappene er kjøpt på bogerud(det måtte selvfølgelig bli treknapper:-)

Siden jeg strikket striper på midtpartiet ble det ikke så pent på knappestolpene. Jeg drar med meg trådene oppover jakke, klipper ikke av for hver gang, og dette kunne man se på den ene siden. For å skjule dette heklet jeg en kant med hvitt garn rundt hele jakka!

Gabriel skal også få en slik etterhvert. Tror den blir marineblå med hvite striper!
Håper du har hatt en fin helg!

6 Kommentarer:

Klokken 6/16/2013 , Blogger Silje sin blogg sa ...

Så fin jakke! En flott gave. Hvordan holder cortina soft seg etter bruk?

 
Klokken 6/16/2013 , Blogger Tuppenshobbyblogg sa ...

Knallfin jakke i nydelige farger. Så fint med treknappene :)

Klem,Kjersti

 
Klokken 6/16/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Takk:-) Jeg har strikket noen vester til meg selv med det garnet og de har holdt seg fint. Har ikke rukket å bruke de så mange ganger og har heller ikke vasket de enda, så jeg er usikker på hvordan det er etter mange ganger i bruk.

 
Klokken 6/16/2013 , Blogger Tinashjerterom sa ...

Oi så fin!! Skulle ønske jeg hadde familie som kunne strikke her.. strikker du på bestilling?

 
Klokken 6/18/2013 , Blogger Lykke sa ...

Hvor er det en lækker trøje - SÅ fin :-)

 
Klokken 6/27/2013 , Blogger Tinashjerterom sa ...

Strikker du på bestilling? Jeg kunne gjerne tenkt meg en sånn til en liten tass i samme alder :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start