Voksejakke på gang

6/18/2013

Voksejakke på gang

 Det ene strikkeprosjektet erstatter det andre i dette huset. Enkel jakke fra Pickles var ferdig i helgen, og jeg er nå igang med voksejakke fra Nøstebarn til min lille gutt!
Jakken har et enkelt utseende, men er alikevel veldig fin og jeg gleder meg til å ta den i bruk til høsten.
Garnet jeg bruker er Hverdags fra Du store Alpakka, og det er første gang jeg prøver det. Jeg sier bare en ting: Im in LOVE! Det blir garantert flere prosjekter med dette garnet i fremtiden. Kanskje høstens nøstebarn dress skal strikkes i dette. Noen som har prøvd?
Jeg klarte ikke å velge farge til jakka, og det ble derfor begge to!

Jeg strikker i størrelse 3-5 år på pinne nr 4,5. Ifølge oppskriften skal man bruke pinne 3.5 eller 4, men jeg hadde ikke pinnestr 4, så da ble det større. Jakken vil mest sannsynlig passe noen år:-)

3 Kommentarer:

Klokken 6/19/2013 , Blogger Linn Gulbrandsøy sa ...

Nydelige farger! Må si jeg ofte er her inne og leter etter inspirasjon. Riktige og gode fargekombinasjoner er virkelig noe du kan! :)

 
Klokken 6/19/2013 , Blogger Linn Gulbrandsøy sa ...

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
Klokken 6/19/2013 , Blogger Silje sin blogg sa ...

Kjempe fine farger sammen! Gleder meg til å se den ferdig; )

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start