Barselgave

7/21/2013

Barselgave

 Nok en fin, varm og solrik dag her på Østlandet er i gang, og vi skal straks dra avgårde på stranda. Men først måtte jeg bare legge ut denne jakken som ble ferdig i går.

 Jeg var solgt da jeg så G-Anette sin jakke strikket i dobbel perlestrikk og gjorde raskt om en oppskrift i hodet mitt.
Jeg har tatt utgangspunkt i Pickles sin Enkel jakke og lagt inn dobbel perlestrikk istedefor glattstrikk. Funket bra det:-)

 Jeg strikket størrelse 6-12 mnd og har brukt garnet Andes på pinne nummer 8.
Det virker som det ble ganske fin størrelse.

Knappene er kjøpt i en garnbutikk i Sverige. Nydelige spør du meg!

Ønsker deg enn fin dag!

7 Kommentarer:

Klokken 7/21/2013 , Blogger Hildegunn sa ...

Nok en lekker strikkesak fra deg! Herlig jakke :-) Den ser veldig tykk ut, og det er den vel også med så tykke pinner og tykt garn.
Ha en fin søndag!!

 
Klokken 7/21/2013 , Blogger Hanne sa ...

Den var skikkelig fin. Fikk lyst til å lage en slik selv også. En kollega av meg skal ha baby i november så en slik tykk og god jakke er kanskje ikke så dumt å strikke til den babyen. Takk for super inspirasjon.

 
Klokken 7/21/2013 , Blogger Maskeball sa ...

Den ble jo kjempelekker, arti med slik kreativ vri på enkel oppskrift. Kos dere på stranden, her litt lenger nord har vi lite som minner om sommer enda, men det betyr jo mer strikketid så alt har sine fordeler. :)

 
Klokken 7/21/2013 , Blogger Sofie Torgersen sa ...

For en Helt nydelig jakke.

 
Klokken 7/21/2013 , Blogger DoktorIngrid sa ...

Nydelig! Smart triks å bruke "enkel jakke" og så bare legge inn litt perlestrikk, veldig dekorativt:-)

 
Klokken 7/21/2013 , Blogger Silje sin blogg sa ...

Så fin jakke! Så rask du er til å få ferdig de søteste plagg;)

 
Klokken 7/22/2013 , Blogger Marion T sa ...

Denne ble lekker! Ha en fin dag du også, i godværet!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start