Enkel jakke med hette #3

7/02/2013

Enkel jakke med hette #3

 Da er jeg ferdig med enkel jakke nummer 3 fra pickles, også denne med hette!
Tantebarnet skal få denne, hun måtte jo ha lik som lillebror:-)
Lille G skal også få en, så har de like når vi skal ut på turer til høsten:-)

 Jeg har strikket den i Cortina Soft, samme som til lillebror, men i knæsj rosa!! Ja det er ei rosa - jente!
Jeg har brukt pinne nummer 8, og strikket størrelse 7-8 år.
Det skal bli spennende å se om den passer, for hun er bare 5 år. 
Veldig høy, men tynn. Krysser fingrene for at den bare er "litt stor"!

 Endelig kunne jeg hekle en søt liten kant rundt. Det savner jeg på ting jeg strikker til lille G. Men han kan jo ikke ha slike "blondekanter" på klærne sine;-)

 Knappene er like som på lille bror sin jakke, og er kjøpt på Bogerud.

Jeg oppdaget også at det er ganske stor prisforskjell på Cortina soft. Jeg har kjøpt mitt garn på Sparkjøp,som er det billigste: 14,- pr.nøste. Coop Obs hadde garnet til 15 kr tidligere, men nå har de gått opp til 18,- pr.nøste! Bogerud er dyrest med 19,50,- pr. nøste. Det er litt forskjell fra billigst til dyrest!

Her er lillebror sin og storesøster sin!
Håper de blir fornøyd!
Neste prosjekt ut er en Oslo anorakk med traktor mønster til lille G!

Men nå skal jeg hoppe i dusjen, gå en tur med hunden før jeg drar ut å ser om noen kan farge øyevippene mine. Som blond har jeg helt lyse øyevipper og føler meg ikke vel uten mascara. Men når man skal bade hver dag er ikke mascara så veldig anvendlig:-)

Ha en fin tirsdag!

8 Kommentarer:

Klokken 7/02/2013 , Blogger Ruths datter sa ...

Jakkene er berre lekker. Så flott den rosa ble med heklekant rundt.
Klem

 
Klokken 7/02/2013 , Blogger touchofvanilla sa ...

Kjempefine! Utrolig hvor mye litt striper og en heklekant gjorde for disse jakkene :) nå blir nok storesøster og lillebror glad :)

 
Klokken 7/02/2013 , Blogger Silje sin blogg sa ...

Kjempe fine jakker du har strikket! Er de å finne i en av bøkene de har? Eller er oppskriften fra nettet?

 
Klokken 7/02/2013 , Blogger Tinashjerterom sa ...

Så koselig de er!!

 
Klokken 7/02/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Jeg har kjøpt oppskriften på nett, men regner med at den kanskje finnes i en av bøkene også!

 
Klokken 7/02/2013 , Blogger Emma og mamma sa ...

Så flott blogg, endelig fant jeg en ny strikkeblogg! :) Jakka var nydelig, kanskje det skal bli mitt neste prosjekt? Uansett, mye fin inspirasjon her hos deg!


-Camilla

 
Klokken 7/04/2013 , Blogger Anna Therese sa ...

Så flotte jakker :) Nydelig den rosa da! Elsker rosa :)
Ha en fin kveld videre <3

 
Klokken 7/05/2013 , Blogger Marianne-db sa ...

Nydelige jakker!
Har fulgt bloggen din en stund, men har vært dårlig på kommentarer. Liker så godt fargesammensetningene på plaggene du lager!
Og så liker jeg gutte-mamma-blogger, da jeg har tre gutter selv.
Men det må være gøy å få lage noe til en jente innimellom :-)
Ha en fin sommer!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start