100% Puno - 100% kjærlighet!

8/16/2013

100% Puno - 100% kjærlighet!

 På litt under 1 uke er Skappeljakken min ferdig. Den er strikket i 100% kjærlighet, nemlig garnet Puno! For en drøm. Jeg tror aldri jeg har hatt på meg et plagg som er så mykt og godt!
Jeg har ikke oppskriften på den orginale jakken og har brukt oppskriften på genseren som utgangspunkt. Jeg strikket med pinne nummer 9, så det gikk unna!
Noen justeringer må gjøres på neste jakke. Ja det blir en til! Jeg har til og med kjøpt inn nytt garn!

 Det er ikke lett å få tatt gode bilder av denne jakken. Spesielt når jeg har inntatt fredagsantrekket her hjemme(les: joggebukse, t-skjorte, bustete hår m.m).
Lommene ble så som så.... Ikke god på sying altså....

 På baksiden av jakken har jeg sydd på et stort peace merke - i paljetter!!!!
Ville egentlig hatt det litt høyere opp på ryggen, men dette funker også!



 Det mykeste av et myke!
I morgen skal denne være på Kurt Nilsen konsert!
En søt topp, jeans, converse sko og skappeljakke, det må bli bra!!!!


Ønsker deg en riktig god helg!!!

14 Kommentarer:

Klokken 8/16/2013 , Blogger Chris sa ...

Hi,

die Jacke sieht so kuschelig aus .


Ganz liebe Grüsse
Chris

 
Klokken 8/16/2013 , Blogger Strikkehulen sa ...

Den jakken må jo være en drøm å ha på! Veldig fin :)

 
Klokken 8/16/2013 , Blogger Jatte sa ...

Så FIN!!!!
Digger merke bak også :D

Puno er nydelig garn, synd det koster en del :)

Klem Klem♥

 
Klokken 8/16/2013 , Blogger Ruths datter sa ...

Jeg har heklet en hals av Puno, og ja det er det mykeste av de myke garntypene. helt herlig. Jakka ser myk og god ut.
Klem

 
Klokken 8/17/2013 , Blogger LaLa`s Loft sa ...

Nyyyydelig jakke, å nydelige farger. Jeg åsså liker puno, men synes det strekker seg litt i bruk, ellers hærlig mykt og godt :)

 
Klokken 8/17/2013 , Blogger Ellen Kristin sa ...

Den jakka ble helt knall! Så fine og freshe farger. Du er jammen meg go til å sette sammen riktige farger altså!

 
Klokken 8/17/2013 , Blogger Terese sa ...

Veldig fin jakke. Den så veldig myk og god ut, oså ble det tøfft med de lommene og det merket på ryggen. Ha en trivlig konsert i kveld og god helg :)

 
Klokken 8/18/2013 , Blogger Peistrollet sa ...

Kjempe kul den var.
Ble den dyr?
Er selv i gang med ingeborg jakken som de jentene kommer til å gi ut snart. Lager ikke min helt etter dem, men lager en jakke i glattstrikk.

 
Klokken 8/18/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Ingeborg jakken hørtes spennende ut! Den må jeg søke på!
Jeg elsker min nye jakke og er så fornøyd. Totalt kom garnet på ca 900 kroner, men jeg har igjen nesten et nøste av hver av fargene utenom den beige, så kanskje 700 kroner totalt? Det er jo dyrt, men jeg vet at dette er en jakke som vil bli brukt veldig veldig mye. Et mykere plagg har jeg aldri hatt!

 
Klokken 8/20/2013 , Blogger Siri sa ...

Fin! Ville du valgt pinne nr.9 igjen? Skal begynne på noe liknende, men er litt usikker på hvilken pinnestr. jeg skal gå for ;)

 
Klokken 8/22/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Trodde jeg hadde svart på denne jeg:-) Jeg har startet på en ny jakke nå og da har jeg valgt pinne nr 8. Det ser ut til å bli veldig bra!

 
Klokken 8/22/2013 , Blogger Hanne Haugen sa ...

Hei! Er det mulig å bestille hos deg? Mvh Hanne

 
Klokken 8/27/2013 , Blogger Ellen Marie sa ...

Så fine farger! Puno er et av mine absolutte favorittgarn! :)
Lurer på hvor du har peacemerket fra? Har lenge jaktet på slike paljettmerker, men uten hell...

Du har forresten en kjempe fin blogg, som jeg følger fast, og gleder meg til hvert innlegg! :)

 
Klokken 11/23/2013 , Blogger Charlotte Toft sa ...

Hei! Hvor mange masker la du opp til bakstykket og forstykket og armene? Tenkte også å strikke på pinne 9, ,em er litt usikker på hvor mange masker jeg skal legge opp :-) svar gjerne på Mail : charlotte_toft@msn.com

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start