En Punodrøm

8/11/2013

En Punodrøm

 Hei og god søndag!
Jeg gikk litt berserk hos Husfliden i går, og fikk med meg mange lekre nøster med Puno garn fra Rauma. For et fantastisk nydelig garn.
Jeg har strikket med det en gang tidligere, og husker at sjalet ble utrolig mykt og godt.
Nå er noe større på gang og jeg klarer nesten ikke vente til den blir ferdig!

 Melerte toner, gull, og nøytralt: Veldig fint!
Og for et utrolig lett, mykt og "bløtt" resultat det blir!
Gjetter du hva det skal bli?

 Jeg sa sist gang jeg strikket en skappel jakke: Aldri igjen! Sååååå kjedelig.
Men jeg elsker gode ulljakker på høsten og om vinteren og så plutselig for meg farger i hodet!
Striper gjør arbeidet morsomt og man har ikke tid til å legge det fra seg. Bare en farge til, bare en stripe til! Noen som kjenner seg igjen?
Mens jeg holder på med denne, kan jeg jo røpe at jeg allerede ser for meg andre sammensetninger av farger, med Puno selvsagt:-) Men først må denne bli ferdig. Jeg har også noen tanker om litt ekstra detaljer, og det skal jeg sjekke om jeg kan finne på Ebay!
Det ble foressten knappekjøp fra Ebay forrige helg.
De er på vei fra Kina og prisen for nesten 200 knapper( i tre) var latterlig billig. Under 100 kroner. Mannen spanderte sa han:-)


Nei nå venter skappelstrikk på meg!

6 Kommentarer:

Klokken 8/11/2013 , Blogger SiljeVanilje sa ...

Denne blir nok kjempedeilig! Jeg strikket meg en genser i Puno i vår, og den er og blir en favoritt!!:)

 
Klokken 8/11/2013 , Blogger Rosehagen sa ...

Hei;)
Jeg har noen nøster Puno liggende i hylla;) Nå skal jeg virkelig ta dem frem og strikke noe;) Skappeljakkene og genserene er bare så deilige;)
Nydelige farger i din;)
Håper du viser frem knappene nå du har dem i hus;)

Jeg skal nyte to lange feriedager til så er det tilbake til hverdagen;)
Ønsker deg fine augustdager;)

Klem fra Ann-Mari

 
Klokken 8/11/2013 , Blogger Pauline sa ...

Det garnet så jo bare himmelsk godt ut! Tenker meg til at den blir deilig <3 Det gledes til det ferdige resultat!

 
Klokken 8/12/2013 , Blogger Stinemorღ sa ...

Jeg elsker puno! :)
Dette blir lekkert!

 
Klokken 8/13/2013 , Blogger Martine Nomell Strøm sa ...

Det så ut som et nydelig garn!! Hva er prisen per nøste? Kanskje jeg må innom å handle seinere i dag.... :)

 
Klokken 8/17/2013 , Blogger Lillemor Elfgren sa ...

Ser ut som riktiga godsaker!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start