Nøstebarn og treknapper fra Kina!

8/18/2013

Nøstebarn og treknapper fra Kina!

 Jeg starter med å takke for alle de fine kommentarene jeg har fått på "skappeljakken" min! Jeg er så fornøyd! I går hadde den sin første luftetur, og den var en drøm å ha på!
Gleder meg allerede til neste. Garnet ligger klart: Okergul, organge, beige, nougatbrun og gull!

Før jeg startet på skappeljakken hadde jeg strikket halveis på denne nøstebarnvesten til Gabriel, og når skappeljakken var ferdig, fortsatte jeg på vesten!

 Oppskriften er Nøstebarns undertrøye fra boka "Strikk til nøstebarn". Jeg har brukt alpakka fra Sandnes garn og jeg elsker fargen. Jeansblå.
Jeg brukte pinne nr 4,5 og la til ekstra masker: Totalt 6 stykker.


 Knappene kom i posten i går. Jeg bestilte masse treknapper på Ebay til den nette sum av 70 kroner!!! 
Gabriel så fort at det var bil knapper på vesten og det er stas! Biler er nummer 1 her i huset!

 Jeg har planer om 2 nøstebarn vester til, en i grå og en i brun.
Jeg har også mønster og garn til Marte Helgetun sin drømmevest. Den gleder jeg meg til å starte på!
Vester er et fint plagg til gutter. Det pynter opp litt:-) Denne skal brukes på fotograferingen i barnehagen!

Knappene jeg bestilte var kjempesøte. Jeg kjøpte en pakke med 60 bilknapper, en pakke med 60 runde med bilde av et anker og litt tekst, en pakken med 60 marihøner og en blandingspakke. Kanppene på bildet over var i blandingspakken og det var 5 av hver. Et lite kupp!
 

5 Kommentarer:

Klokken 8/18/2013 , Blogger Hanne sa ...

Kjekk og søt vest. Jeg digger å ha mye knapper i lageret. knapper pynter jo opp strikkeplaggene på en så fin måte.

 
Klokken 8/18/2013 , Blogger Linda G - www.mammalinda.com sa ...

Så utrolig fin! Tror jeg også må strikke en sånn til lillebror i magen;) Bare 9 uker til termin og har en stadig økende liste med plagg jeg vil strikke til han, så her går strikkepinnene varme om dagen;)

 
Klokken 8/19/2013 , Blogger Marianne-db sa ...

Så nydelig vest! Likte veldig godt fargen, og garnet virker kjempedeilig. Jeg har strikka en slik vest tidligere og kommer garantert til å lage flere. Utrulig mange fine knapper du har kjøpt :-)

 
Klokken 8/20/2013 , Blogger LisaM sa ...

Den vesten ble en favoritt her også, takket være deg;)
Jeg har strikket tre, og har planer om flere;)
Knappeshopping på Ebay må jeg også prøve ut, er det noen du anbefaler? Eller er det bare å prøve seg frem?

Flott vest til fotograferingen ble det iallefall! :)

 
Klokken 8/21/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Ja er ikke vestene fine??? Dette blir et varmenede plagg til høsten! Når det gjelder knapper(ihvertfall til barn) så kan jeg jo anbefale hun jeg handlet av. De har egen butikk på ebay. Så man kjøper med en gang og slipper budrundene. De liker ikke jeg... moonship2012 heter de.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start