Ren luksus!

8/21/2013

Ren luksus!

 Her er det mer garn til to nye luksusjakker!
Ja for det er det virkelig. Hver gang jeg tar på meg den nye jakken min blir jeg litt forelsket;-) Den er sååååå myyyk! Også elsker jeg fargene!
Nå blir det to til. Den ene i fargene over. Litt mer høstpreg på denne! Gleder meg. Tror den blir lekker!

Siden jeg hadde overberegnet garn på den forrige jakken, hadde jeg nesten 1 nøste igjen av hver farge(rosa, lilla, blå, og blågrønn). Jeg fant ut at om jeg supplerte med grått og sølvgrått garn, ville jeg få enda en luksusjakke. Ja så da gjorde jeg det:-)

Stakkars lille G kommer til å fryse i vinter, for ullbuksene og nøstebarndressen blir satt på vent frem til mor har fått ferdig jakkene sine:-) Men med mitt strikketempo så fryser han nok ikke alikevel. Det er vel ikke vinter om 3 uker?
 
Før jeg setter igang med disse jakkene må jeg gjøre ferdig den jeg holder på med. Begynte på en egen variant i en del billigere garn. Jeg skriver oppskrift mens jeg strikker, og blir den bra skal jeg legge den ut:-)

Ha en fin kveld videre!

12 Kommentarer:

Klokken 8/21/2013 , Blogger Strikkehulen sa ...

For noen fine farger du skal ha til jakkene :) Gleder meg til å se resultatene!

 
Klokken 8/21/2013 , Blogger DoktorIngrid sa ...

Utrolig herlige farger! Elsk!!!

 
Klokken 8/21/2013 , Blogger Ellen Kristin sa ...

Håper det kommer oppskrift, kunne gjerne tenkt meg noe lignende den første du laget:) blir nok ikke noe "luksusjakke" på meg siden jeg har blitt student igjen, men kan mekke sammen en i litt billigere garn :) Blir spennende å se den i høstfarger!

 
Klokken 8/21/2013 , Blogger Jatte sa ...

Ååå så lekre farger! Gleder meg til og se resultatet :D

God natt,
♥Klemmer fra Jatte♥

 
Klokken 8/21/2013 , Blogger Ruths datter sa ...

Ja her skal du kose deg ser jeg. Nydelig garn.
Klem

 
Klokken 8/22/2013 , Blogger Ina sa ...

Herlige farger! Skjønner jeg bare må prøve ut Puno!

 
Klokken 8/22/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Dette garnet er virkelig verdt pengene!!! Jeg anbefaler det på det sterkeste!!!

 
Klokken 8/23/2013 , Blogger Silje sin blogg sa ...

Hei!
Fint at det kommer en oppskrift på disse jakkene, for jeg har såååå lyst til å strikke en skappelinspirert jakke i nettopp Puno.
Skriv gjerne ned hvor mye garn som trengs også! Har saumfart netter etter butikker som selger garnet, og tror det blir netthandel, for her har barselstiden kommet for fullt, med en nyfødt datter. Men vil gjerne strikke meg en slik jakke, må være perfekt utover høsten og vinteren.

Ønsker deg en fin helg! Spent på å se de ferdige jakkene. De høstfargene var bare helt nydelige!

 
Klokken 8/23/2013 , Blogger Silje sin blogg sa ...

du vet kanskje ca hvor mye garn som trengs til en litt lang jakke, ca strl large?

 
Klokken 8/23/2013 , Blogger Guri sa ...

Nydelige farger! Jakka du har strikka var artig :) Flott å lage noe som ikke alle har maken til!
God helg!

 
Klokken 8/24/2013 , Blogger Siddis back home sa ...

Å, her var det mye nydelig garn, Happy Knitting!

 
Klokken 8/24/2013 , Blogger Marion T sa ...

åhh, ingenting som litt luksusgarn å strikke med. har ikke prøvd Puno enda, det må jeg kanskje?

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start