Søte sauer...

8/04/2013

Søte sauer...

 Er ikke disse treknappene med sauer på utrolig søte?
Jeg falt for de med en gang og visste at jeg måtte ha med meg noen hjem. Ikke var de så altfor dyre heller, men knapper er jo egentlig ganske dyrt. Ihvertfall når man må ha flere enn en, og er veldig glad i treknapper og knapper laget av naturmateriale!!! Jeg tror jeg må finne meg en god nettbutikk som er rimlige på knapper. Noen forslag???

 Så var det jakka da. Enda en! Dette skulle bli den siste på en stund og den er til Gabriel.
Hva skjer så når den skal prøves?
Knappene går akuratt ikke igjen. Så utrolig irriterende, men så utrolig meg!
Jeg gidder ikke strikke prøvelapper, og kaster meg inn i oppskrifter med nye typer garn.
Nok en gang er det Pickles sin oppskrift på Enkel jakke som er brukt og denne gangen ville jeg lage en tynn og lett variant. Jeg gikk ned en pinnestørrelse(brukte 4,5) og hadde alpakka garn fra Nille(60% akryl og 40% alpakka), brukte enkel tråd. Jeg strikket den største størrelsen: 7-8 år(mener jeg det er).
Alikevel ble den akuratt for liten. Jeg strikket lengden etter størrelse 3-4 år og det passet kjempebra.
Men Gabriel skal få en slik jakke etterhvert, bare ikke akuratt nå!!!!

 For sikkerhets skyld håndvasket jeg jakken, sentrifugerte den i maskinen og prøvde å strekke den ut på et håndkle, uten særlig effekt. Så nå er det en annen som får seg ny høstjakke:-)

Jeg har nå tatt fatt på strikkekøen min og akuratt nå fortsetter jeg på voksejakken fra Nøstebarn. Hadde strikket ganske mye på den, så det er ikke så altfor lenge før jeg er i mål.
Ellers så har jeg andre ting som ligger i kø:
- selebukse fra Nøstebarn
- Nøstebarndress

Andre ting jeg skal strikke til barnehagehøsten er:
- Nøstebarndress(en ny)
- ribbestrikket ullbukse
- hals
- luer
- artig skrue hettelue

Gaver og annet:
- Bella tunika

En ukes strikkeferie kunne vært tingen!
Ha en fin søndag!

4 Kommentarer:

Klokken 8/04/2013 , Blogger Ellen Kristin sa ...

Jakken ble kjempefin, synd den ikke passet. Elsker knappene!! Jeg anbefaler ebay når det gjelder knapper, om du bestiller mange fra samme person så betaler du samlet frakt. Jeg kjøpte maaange fine treknapper for en 100lapp ink. frakt :)

 
Klokken 8/04/2013 , Blogger LisaM sa ...

Så dumt den ikke passer! Men med strikketempoet ditt har du snart strikket en ny til lille G;)
Kjempefin jakke, med søte knapper:) Heldig den som får denne:)

 
Klokken 8/04/2013 , Blogger Lene, den kule og pene sa ...

Jeg skjønner godt at du har strikka flere av den jakka, den er jo sååååå fin! Har et jakkeprosjekt på pinnene om dagen, men klør i fingra etter å bli ferdig, så jeg kan starte opp med en like jakke! Tuuusen takk for flott inspirasjon :D

 
Klokken 8/04/2013 , Blogger trudeanett sa ...

Hei, jeg anbefaler etsy for knappekjøp, der kan du finne fine treknapper til gode priser .Og veldig billig :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start