Voksejakke med minus!

8/08/2013

Voksejakke med minus!

 Da har jeg sydd i de siste knappene i voksejakken jeg har strikket til Gabriel og nok et ullplagg er klart for høsten!
Denne voksejakka har et stort minus, og det irriterer meg egentlig ganske mye. Men jeg kan ikke rekke opp igjen for å rette opp feilen.
Voksejakka ble jo liggende halvferdig et par måneder og det var dumt. Jeg hadde glemt hvilke justeringer jeg hadde gjort underveis og i det hele tatt, hvilken størrelse jeg strikket. Så nå er den ene siden på jakken en størrelse og den andre siden en annen. Og det syns. Jeg er spent på hvordan det vil synes når jakka tas i bruk... Men den skal brukes uansett!!!

 Voksejakken er en oppskrift fra boka "Strikk til Nøstebarn" og jeg har som vanlig brukt annet garn enn det som står i oppskriften. Her har jeg brukt Hverdags fra dustorealpakka og jeg har strikket på pinne nr 4.5!

 Endelig ble den en lett og luftig jakke til Gabriel. Han har stort sett ganske tykke ulljakker;-)
Det blir lett sånn når mor liker kjappe prosjekter:-) Tykt garn og tykke pinner.

 En ting gjenstår: Hekle en beige kant med fastmasker rundt hals og jakkeåpningen.


Nå er jeg igang med årets første høstvest, og den strikkes i alpakka fra Sandnes i en herlig lys melert blåtone!


3 Kommentarer:

Klokken 8/08/2013 , Blogger Jatte sa ...

Herrefred og produktiv du er :D Tryller frem det ene etter det andre jo :D
Håper å komme igang igjen nå utover høsten jeg også, men akkurat nå er det valpen som står i fokus - satser på at han er litt mer renslig så jeg kan slappe av med strikketøy utover høsten og vinteren *ler*

Skikkelig fin voksejakke ihvertfall!

Ønsker deg en herlig helg!
Klemmer fra Jatte♥

PS: Bli gjerne med i trekning av personlig almanakk inne hos meg!
Trekker ikveld (Fredag).

 
Klokken 8/08/2013 , Blogger Ruths datter sa ...

Super jakke til kalde dager.
Klem

 
Klokken 8/09/2013 , Blogger Chris sa ...

Hi,

seit kurzen verfolge ich Deinen Blog und
bin begeistert. Du zauberst so schöne Pullis und Jacken.
Ich bin immer ganz neugierig was als nächstes kommt.

Ich wünsche Dir und den Deinen ein
schönes Wochenende und ganz liebe Grüsse

Chris

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start