Bursdag og julaften på en gang!

9/04/2013

Bursdag og julaften på en gang!

 Ikke har jeg bursdag og enda er det lenge til jul, men den følelsen av å få pakker, mange pakker hadde jeg her i forrige uke!
Jeg har for første gang bestilt garn fra Iceyarn i tyrkia, etter å ha sett så mange andre gjøre det samme.
Jeg bestilte i to omganger for å ikke få toll på varene, men begge pakkene ble levert på samme dag.
Og få de levert var ikke bare bare det heller. Jeg har sett mange som har fått garnet bare to dager etter de bestilte, og jeg kunne nok fått det raskere om jeg bodde et annet sted. I landlige omgivelser kommer ikke DHL hver dag. Her har de tirsdag og torsdager som leveringsdag. Jeg jobber begge disse dagene og etter noen telefoner med DHL - mannen kom han å leverte pakkene på jobben min. For en service! Tommel opp for DHL!
Morsomt var det også å kunne følge pakkene mine hele veien gjennom tracking nummerne. Jeg skal love deg det gikk fort fra land til land.
Jeg har enda ikke fått prøvd de ulike garntypene. Jeg gleder meg og er ganske sikker på at jeg kommer til å bestille derfra igjen! Men nå ligger 32 nøster å venter på kreative hender, så jeg får vente litt med det!
Sist men ikke minst: Veldig billig var det!

Jeg tenkte jeg skulle ta dere med på visning av garnet jeg kjøpte. Hvem andre enn strikkegale mennesker har blogginnlegg om nytt garnbekjentskap? :-)


 Dette nøstet var det som endelig fikk meg til å bestille garn fra Tyrkia.
Det heter Baby Alpaca Yak og minner om Puno.
Garnet består av  25% yak(jeg har googlet meg frem til at dette er fra en bøffel), 30 % baby alpaca, 25% merino ull og 20% nylon.
Garnet strikkes med pinner nr 5 og planen med dette garnet er å strikke en mini skappel til Gabriel.
Garnet er veldig mykt og det kjennes kløfritt ut!

 Dette garnet heter "Principe" og er vel det som kjennes mest syntetisk ut.
Garnet består av 30% ull og 70% acryl. Her er det også anbefalt pinne nr 5.
Jeg kjøpte to ulike farger, en dus grønn og en dus gråblå. Nydelige farger som jeg lurer på å bruke sammen i en stripejakke til Gabriel.

 Dette garnet heter "Covili".
Garnet består av 60% merino ull, 20% bomull, og 20% silke.
Garanet er litt hardt, og ved første øyekast minnet det meg litt om lin. Men jeg tror dette kan bli bra til luer, pannebånd og vester.

Jeg gleder meg til å teste ut de tre ulike typene, men først må jeg gjøre meg ferdig med nok en ny jakke til meg selv!

Denne gangen en billigere versjon strikket med to ulike garntyper:
 Jeg har valgt å prøve meg på Oda fra Europris og Kitten Mohair med glitter fra Snadnes.
Resultatet så langt ser du her:
Denne jakken skal få krage og knytebånd, og jeg strikker uten oppskrift så det kan blir spennende å se hvordan det hele blir.
Men så langt er jeg fornøyd!

3 Kommentarer:

Klokken 9/07/2013 , Blogger Lykke sa ...

Spændende med garn helt fra Tyrkiet - det må jeg vist kigge lidt nærmere på :-) er spændt på hvad du synes om at strikke med det!

 
Klokken 9/08/2013 , Blogger GBB sa ...

Hei :-)

Korleis skal dei ullgarna du ha kjøpt vaskast? Kan dei maskinvaskast??
Ser ikkje noko oversikt over dette på nettsida deira.

Mvh GBB

 
Klokken 9/08/2013 , Blogger Lene, den kule og pene sa ...

Må bare si at det er utrolig inspirerende å følge med på bloggen din!! Ligger alltid noe nytt og spennende du har laget, holder på å lage som gjør at det begynner å klø i fingrene etter å starte på noe nytt! Er akkurat ferdig med en jakke jeg så her inne, i dobbel perlestrikk og riller på skuldrene, ble ikke heeelt som jeg hadde tenkt, så må nok prøve meg på en til etterhvert. De du hadde laget, var jo bare nyyyydelige!! =)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start