Nøstebarndress 2013/2014

9/30/2013

Nøstebarndress 2013/2014

 Da var endelig sesongens Nøstebarndress ferdig! Jeg merker jeg blir mektig utålmodig når jeg må holde på med et plagg i mer enn en uke. Alle andre strikkeprosjekter dukker opp i hodet. Men nå er den i mål, og selv om jeg bør ta fatt i en del ufo`er tror jeg det er stor sjangs for at jeg begynner på noe helt nytt. Har nemlig noen deilige nøster med Hexa garn i sandfarge og beige liggende! Jeg må bare finne en oppskrift som kan matche de bildene av en genser jeg har i hode:-)

 Nøstebarndressen har jeg strikket i Karisma fra Drops og jeg har brukt pinne nr 4.5. Jeg ville ha et superwash garn da denne skal brukes ute i barnehagen og på turer her hjemme. Veldig kjekt å kunne putte det i vaskemaskinen etter bruk!
Jeg strikket størrelse 3 år,den siste størrelsen på denne dressen:-(, og den blir mer en stor nok og kommer nok til å holde helt frem mot neste sommer!

 Dressen er nå hengt opp sammen med noen av de andre strikkeplaggene til lille G.

 Forfra: 70-tallsjakken fra "Den store guttestrikkeboka", Voksejakke fra "Strikk til nøstebarn", Jakke fra Drops, og Nøstebarndress fra "Strikk til Nøstebarn".

I tillegg til disse plaggene har jeg to jakker til som vi bruker(det er nok å velge i)!


Ull er virkelig GULL!!!

Ha en herlig uke!

7 Kommentarer:

Klokken 9/30/2013 , Blogger Heidi Mikalsen Nymann sa ...

Å så mye fint, likte godt dressen. Her står det på egostrikk til meg og mer til mageboeren så ikke sp mye til barnehagegutten akkurat denne gang (så er det bra han har både en strikkene mormor og 2 tanter)

 
Klokken 9/30/2013 , Blogger Strikkehulen sa ...

Denne dressen har jeg også på min strikkeliste. Veldig fin versjon du hadde strikket :)

 
Klokken 10/01/2013 , Blogger FruBoger - Frugan sa ...

Nydelig dress! Jeg strikker litt løst, og må alltid gå ned en halv/hel pinnestørrelse. Og karisma med 4,5 blir bare hull og tull hos meg. Har du brukt dobbel tråd...?
Uansett, liker fargekombinasjonene dine! Delikate barneklær:)

 
Klokken 10/01/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Takk:-) Jeg strikker ganske stramt så jeg får ikke noe hull med Karisma(bortsett fra når det blir noen små feil her og der;-) Jeg har strikket med enkel tråd!

 
Klokken 10/01/2013 , Blogger Hanne sa ...

Veldig fin dress. Så utrolig mye fint gutten din har i sin strikkegarderobe.

 
Klokken 10/01/2013 , Blogger Ellen Kristin sa ...

Likte godt fargene på dressen. Heldig gutt som har så mye fint å velge mellom :)

 
Klokken 10/28/2013 , Blogger Husmorspira sa ...

Nydelig flott dress!! Fargene taler til meg :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start