Okergul 70-tallsjakke

9/20/2013

Okergul 70-tallsjakke

 Da er den okergule 70-tallsjakken ferdig, og jeg er så fornøtd. Jeg elsker fargen og tror denne kommer til å bli en favoritt i tiden fremover!

 Oppskriften er fra "Den store guttestrikkeboka" av Charlott Pettersen, og den heter 70-tallsjakken.
Jeg har strikket den i AlpacaSilk fra Viking, noe som gav et helt herlig resultat. Så utrolig myk og god! Det finnes ikke antydning til kløe!
Jeg strikket på pinne nr 4,5, og dette er størrelse 1 år.

 Jeg hadde funnet fine mørkebrune treknapper til jakken, men når tiden var kommet til å sy de inn var de sporløst forsvunnet. Hvor har jeg gjort av knappene????
Men disse naturfargede gjør også nytten.

Morgendagens brannstasjon-antrekk er klart:-)
I morgen er det åpen dag på brannstasjonen, og med en 2 åring som lever for biler og babu-biler spesielt, må vi dra dit:-)

 Jeg har mange slike jakker til i tankene, men nå må jeg hoppe tilbake til nøstebarndressen min....

Ønsker deg en riktig god helg!

2 Kommentarer:

Klokken 9/21/2013 , Blogger Ellen Kristin sa ...

Skjønner godt at du er fornøyd, for denne var fin:) Jeg er så spent på hvordan jakken du strikker i oda og kitten mohair blir :)

 
Klokken 9/21/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Denne ble jeg så fornøyd med. Den satt som et skudd! Ups... Den andre jakken har blitt litt forlagt. Har igjen 1 arm og strikking av krage... Jeg bør vel ta den frem igjen;-)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start