Enkel lue i en fei!

10/07/2013

Enkel lue i en fei!

 Nå var det på tide med noen småprosjekter, og da er disse enkle luene perfekt!
Jeg har tatt utgangspunkt i Marte Helgetun sin oppskrift på lue med øreklaffer, og hoppet over fletten.
Denne gangen har jeg brukt Principe fra Ice yarn, garn jeg har bestilt fra Tyrkia. En lue til 7 kr er ikke dårlig?!?

 Garnet er 70% acryl og 30% ull.
Det kjennes litt stivt nå, men når den andre luen er ferdig skal jeg putte de i vaskemaskinen og se hvordan resultatet blir. Om det blir bra, skal jeg strikke en Theogenser i samme garn.


 Den blå luen jeg nå holder på med er bare helt fantastisk i fargen. Isblå heter den. Im in love!

 Når jeg har enkle strikkeprosjekt slik som disse luene, må jeg innrømme at jeg strikker litt innimellom slagene her hjemme. Det har nok lille G fått med seg også. I stad da jeg skulle hente han til middag, fant jeg han med strikkeprosjektet mitt i hendene, og han strikket pinnene mot hverandre. *Smelt*

Tusen takk for all herlig tilbakemelding på Theogenseren! Så fantastisk å få så mange flotte kommentarer.
Jeg prøvde genseren på lille G, og den passet på overkroppen, men armene ble for korte.
Da er det bare å sette igang med en ny, og pakke den andre inn i julegavepapir!

2 Kommentarer:

Klokken 10/08/2013 , Blogger Jea MomentsInLife sa ...

Så utrolig fine farger!Er du fornøyd med garnet fra Ice?Vurderer å legge inn bestilling :) Luen så iallefall veldig myk og god ut :)

 
Klokken 10/08/2013 , Blogger Kort og Søm sa ...

Fine luer og så fin genser i forrige innlegg :)
Hilsen Fredrikke

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start