Hals fra Pickles sitt lekeplassett

10/18/2013

Hals fra Pickles sitt lekeplassett

 Hei og Hopp! Da er helgen her, og jeg er virkelig klar for helg!!!
Jeg starter den med å legge ut bilder av noen småprosjekter jeg har strikket denne uken. 
Det har blitt to halser fra Pickles sitt lekeplassett. Veldig fine og god passform.

 Dette var hals nummer 2.
Jeg gjorde meg noen erfaringer etter å ha strikket den første, så her har jeg gjort noen endringer.
Jeg har strikket størrelse 3-4 år og brukt mye tykkere pinner enn oppskriften sier. Jeg har brukt nr 7 istedet for nummer 5.
Jeg har også brukt Merino extra fine fra Drops, ikke Pickles sitt garn.
Denne ble myk og god.

 Dette er hals nummer 1.
Denne er strikket i samme størrelse som den forrige, men på pinne nr 5,5.
Denne ble ganske kompakt og stram, og jeg skjønte raskt at den ville bli stram til Gabriel.


 Dette blir helt klart julegave til mange av barna jeg kjenner:-)

Gabriel skal få matchende lue til, men jeg velger å ikke bruke oppskriften som følger med i lekeplassettet. Jeg elsker Marte Helgetun sin oppskrift på "Lue med øreklaffer". Den sitter så utrolig bra på hodet og dekker akkurat det den skal, så her blir det en slik i koksgrå til!

Nå starter snart helgekosen! Ha en herlig fredags kveld!

1 Kommentarer:

Klokken 10/19/2013 , Blogger Ina sa ...

Fine halser! Har planer om å strikke slike jeg også, både til egne og andres barn. Greit å gjøre seg noen erfaringer og sette de rett ut i praksis med en gang, det er jo sjarmen med slike småprosjekter ;)

Ja, nå er det veldig godt med helg! Riktig koselig helg videre :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start