Theogenser

10/05/2013

Theogenser

 Prosjekt nummer 2 fra "Den store guttestrikkeboka", Theogenseren, er ferdig! 
Denne er strikket i det fantastiske garnet Hexa på pinne nr 5,5.
Jeg brukte fargene sand og gråbrun.

 Prikken over i`en på denne genseren er knappene på skuldrene. Det skal egentlig være to knapper på hver side, men jeg tror halsen ville blitt litt liten når jeg strikker med dette garnet.


 I oppskriften står det at man skal bruke dobbel tråd alpakka fra drops og det skal strikkes på pinne nr 4,5.
Jeg tror nok denne er liten i størrelsen fra før av, for jeg er veldig usikker på om genseren (som er strikket i str 2 år) vil passe min lille gutt. Men om den ikke passer så blir det en perfekt julegave!



Ha en riktig god helg videre!

10 Kommentarer:

Klokken 10/05/2013 , Blogger Ellen Kristin sa ...

Gutten din er heldig som har så mange flotte hjemmelagde klær :) god helg

 
Klokken 10/06/2013 , Blogger Inger Johanne sa ...

Du strikker så utrolig mye fint. Jeg elsker hvert nye innlegg fra deg, der du viser fram dine fantastiske strikkerier. Tror jeg må kjøpe meg boka jeg og.
Ha en fin søndag!

 
Klokken 10/06/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Ååååå... Tusen takk for hyggelig tilbakemeling. Jeg anbefaler boka på det høyeste! Utrolig mye fint.

 
Klokken 10/06/2013 , Blogger Stine sa ...

Helt nydelig :)

 
Klokken 10/06/2013 , Blogger tantemaraj sa ...

Flott genser!!! Det blir nok mer strikk fra den boka her også etterhvert som lillebror kommer - og vokser;)

God søndag!!

 
Klokken 10/06/2013 , Blogger Hanne sa ...

Åhh den var fin den. Kjempe fine farger du har valgt å strikke den i. Så utrolig gøy det var med knappehempene på skuldrene. Skikkelig fin altså.

 
Klokken 10/06/2013 , Blogger StrikkeGanga sa ...

Likte skikkelig godt denne genseren! Elsker detaljen med knappene på skulderen og glattstrikken rundt halsen =)

 
Klokken 10/06/2013 , Blogger Ina sa ...

Aww! Fantastisk søt genser! Tror den strikkeboka må bli min om ikke lenge... ;)

 
Klokken 10/07/2013 , Blogger Jea MomentsInLife sa ...

Så fin!Nydelige farger!!! :)

Ha en fin dag :)

 
Klokken 12/19/2013 , Blogger Siddis back home sa ...

Nydelig genser, må bare strikke den til min 5 åring, dessverre så må jeg vente på boka, nr. 4 i kø på biblioteket! Ha en riktig god jul hos deg!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start