Endelig ble det ullbukse

12/01/2013

Endelig ble det ullbukse

 Ja endelig har jeg strikket ullbukse til gullet mitt. Jeg har bare utsatt og utsatt det, men nå er den altså klar!

 Buksa har jeg strikket en gang tidligere, det var faktisk den aller første buksa jeg strikket! Da var lille G bare 3- 4 måneder, mens denne gangen er han 2 1/2 år. Tiden flyr!
Oppslkriften er fra Drops, og skal egentlig strikkes med merino extra fine på pinne nr 4. 
Det brukte jeg på den første buksa og den holdt seg veldig god!
Denne gangen har jeg brukt garn jeg har bestilt fra Tyrkia, iceyarn.com.
Garnet heter Royal baby alpaca og er veldig mykt og godt, og veldig jevnt å strikke med. Utrolig fint resultat.
Jeg har strikket med pinne nr 5.

 Det blir spennende å se hvordan buksa passer, for jeg har som vanlig triksa og mixa med størrelser, garn og pinner;-)

 Men om den sitter bra, tror jeg det må bli fler, for denne gikk veldig raskt å strikke!

Nå er straks en ny mandag her og jeg ønsker deg en fin ny uke!

3 Kommentarer:

Klokken 12/01/2013 , Blogger Jatte sa ...

Kjempefin bukse, så veldig myk og god ut også :)

Veldig koselig du har pyntet på kjøkkenet ditt også, skikkelig julestemning! :)

Nyt desemberdagene som kommer!

 
Klokken 12/02/2013 , Blogger Pauline Eng sa ...

La enda fler bli kjent med deg og bloggen din! Bli med Blogginnlegg på Facebook og inviter også vennene dine.
https://www.facebook.com/pages/Blogginnlegg/240734092756378

 
Klokken 12/02/2013 , Blogger Marthe sa ...

Kjempefin bukse. Du lager så mye fint :)

Ha en fin dag!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start