Gravemaskinlue

12/24/2013

Gravemaskinlue

 På selveste julaften er denne luen blitt helt ferdig. Det vil si: selve luen ble ferdig i går, og i dag strøk jeg på gravemaskinen.
Det var en liten gutt som ble veldig fornøyd med gravemaskinlue:-)

Luen er strikket etter Marte Helgetun sin lueoppskrift: Lue med øreklaffer. Denne har egentlig en flette, men de siste gangene jeg har strikket den, har jeg hoppet over fletta.
Jeg elsker denne lua da den sitter så godt på hodet og dekker alt den skal!

Denne gangen har jeg prøvd med på et nytt garn: Sulka fra Du store alpakka. De solgte ut alt garn fra Du store alpakka til 50% på en hobbybutikk for ikke lenge siden, og da var jeg der og sikret meg noen nøster;-) Sulka har jeg lurt på lenge og benyttet derfor av muligheten til å kjøpe noen nøster.
Erfaringene er: Det går mye garn til ei slik lue, 2 1/2 nøste, og det ganske mye når man tenker på prisen. Ellers så er det mykt og godt, kan kanskje klø litt for de som er vare på det......
Det anbefales å strikke med pinne nr 6, og det burde man nok bruke. Jeg brukte 5.5 og det ble ganske kompakt og var litt tungt å strikke med. Men på denne lua gjør det ingenting for da varmer den bare mer:-)

Nei nå skal jeg fortsette å kose meg med familien!
Ønsker alle en riktig god jul!

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start