Ny nøstebarnvest og nytt garnbekjentskap!

12/11/2013

Ny nøstebarnvest og nytt garnbekjentskap!







Enda en nøstebarnvest er klar. Denne gangen i sennepsgul og tweed. Jeg elsker tweed til gutter. Sjarmerende!

Vesten er strikket i Pickles cash-yak. Mitt aller første plagg med Pickles garn(flere blir det, for jeg har mer på lager). Garnet var på tilbud, og det er eneste grunnen til at jeg kjøpte det, men jeg er veldig fornøyd. På nettbutikken sin skriver pickles følgende om garnet:

CASH - YAK
42% Kasjmir, 40% Yak, 18% Ull 
Okergul med røde og brune innslag 

Tweedgarn i seg selv er vakkert. Legg til kasjmirens mjuket og yakens luftighet og varme, så får du dette drømmegarnet. Dette nydelige garnet gir eksepsjonelt lette plagg som svalner på sommeren og varmer på vinteren. Yak kommer fra langhårete okser og kasjmir er underulla til kasjmirgeitene. Mer eksklusivt blir det ikke.

Garnet avgir lite fiber, og passer veldig godt til babytøy samt tilbehør til all aldre. Eller skjem bort deg selv med et større plagg, du kommer ikke til å angre:) 

(Bildet og tekst er fra Pickles.com)

Dette er et dyrt garn og jeg brukte hele 3 nøster på denne vesten, så jeg tror det blir med denne ene. Men om jeg skulle finne flere farger på salg, så kanskje?!?



Jeg strikket vesten på pinne nr 5 og la til 4 ekstra masker. 
Den ser ut til å skulle passe en god stund fremover!




For engangs skyld har jeg valgt metallknapper! Ikke TREKNAPPER som jeg alltid gjør!
Forandring fryder:-)

Ønsker deg en fin onsdag videre!


4 Kommentarer:

Klokken 12/12/2013 , Blogger Pernille sa ...

Så fin! Blitt så glad i sennepsgult til guttungen selv nå. Tar du opp bestilling på en Nøstebarnvest eller? :-) Jeg finner ikke mailadressen din noe sted, men håper du ser det her...

Mvh.
Pernille Larssen

 
Klokken 12/14/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Takk:-) Jeg har desverre ikke tid til å strikke noe mer enn det jeg gjør og da går alt til minsten her hjemme, meg selv og barna til venner. Håper du finner noen som kan strikke for deg, eller kanskje du kan strikke en selv?:-)

 
Klokken 12/15/2013 , Blogger Elisabeth Lohna sa ...

Så fin! Du strikker så mye fint! Stadig innom og kikker:-)

 
Klokken 12/16/2013 , Blogger Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa ...

Tusen takk. Så hyggelig:-)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start