Retrojakke med raglan ermer!

1/27/2014

Retrojakke med raglan ermer!

 Først vil jeg starte med å si takk for hyggelige tilbakemeldinger på kjekkasbuksa. Den er veldig myk og god, og i dag har den blitt testet ut for første gang. Den satt som et skudd!

Så over til mitt nåværende prosjekt. En jakke fra denne flotte boken: Retrojakke med raglanarmer.
Jakken strikkes i Nepal fra Drops, et garn jeg er veldig glad i. Så glad at jeg hadde et lite lager fra tidligere salg:-) Til hovedfargen som er gråbeige manglet jeg bare to nøster!

 Forfatteren har allerede plukket ut nydelige farger, men jeg velger alikevel å vike fra de orginale fargene. Litt fordi jeg ville bruke noe av det jeg allerede hadde, og litt fordi jeg vil skape noe selv!
Så gjenstår det å se om det blir like fint!
Jeg hadde lyst på rosa striper gjennom hele jakken og hadde bestemt meg for den lyseste. Men den ble nesten borte i hovedfargen og istedet for å ta opp allerede strikkede cm, bestemte jeg meg for annenhver gang med de to rosafargene.

 I tillegg til disse fargene, skal jeg ha pistasj, lys grågrønn og orange. 

Nå er jeg 10 cm unna å starte på armene, og når de er klare starter morro`a med alle fargene. En ren fargefest:-)

6 Kommentarer:

Klokken 1/27/2014 , Blogger Kirsti sa ...

Denne ser kjempefin ut så langt, blir glad av å se på alle fargene som skal brukes:) Gleder meg til å se jakken ferdig!

 
Klokken 1/27/2014 , Blogger AlottesVerden sa ...

Den jakken er jo bare sååå fin...tenkt på å strikke den samme til meg selv :)
Utrolig fine farger du har valgt :)

 
Klokken 1/27/2014 , Blogger Ina sa ...

Fine farger! Det blir spennende å se fortsettelsen på jakka.
Imponert over de flotte skappeljakkene dine også! Jeg tror jeg må prøve meg på en i soft alpakka ;) Høres herlig ut!

 
Klokken 1/28/2014 , Blogger Siddis back home sa ...

Nydelige farger, skal bli spennende å se ….

 
Klokken 1/29/2014 , Blogger LisaM sa ...

Den kommer til å bli knallfin! Gleder meg til å se den ferdig!:)

 
Klokken 1/30/2014 , Blogger Susann Englemamma sa ...

For noen lekre farger!! Gleder meg til å se resultatet:)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start