Skappeljakke med bling

1/10/2014

Skappeljakke med bling

 Da var jakken ferdig:-) Endelig!
Det tar like lang tid å feste tråder og montere som det gjøre å faktisk strikke denne jakken!
Men nå er den ferdig og jeg har stor tro på at dette blir nok en favoritt.

 Som alle de andre skappeljakkene jeg har strikket, har jeg tatt utgangspunkt i oppskriften til den aller første skappelgenseren. Jeg har minsket maskeantallet til 70 masker på ryggen, og 36 på hver av forstykkene. På armene startet jeg med 32 masker og økte etterhvert. Jeg er usikker på hvor mange masker jeg endte opp med tilslutt.

 Jakken er strikket i Puno fra Rauma garn og Myk (skappelgarn) fra Sandnes garn. 
Jeg har brukt pinne nr 8, men etter å ha strikket 4 jakker i Puno, 2 på pinne nr 9, en på nr 7 og denne på nr 8, må jeg si at jeg er mest fornøyd på jakkene som er strikket på pinne nr 9. 

  Et lite peace tegn som detalj på den ene lommen;-)


  Og på ryggen: Et stort peacemerke i paljetter! 
Denne detaljen er jeg fornøyd med. Jeg har det samme peacetegnet på en annen jakke, bare i gull.

Etter å ha gjort ferdig 3 skappeljakker siden desember er jeg nå klar for noen små, kjappe prosjekter som luer! Nå skal jo kulda komme også, så det passer bra!

Ønsker dere en riktig god helg.

2 Kommentarer:

Klokken 1/11/2014 , Blogger Hvite Blonder og Myke Karameller sa ...

LEKKER !!

 
Klokken 1/11/2014 , Blogger Victoria @ sa ...

Stilig bling-bling skappel! :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start