Dilla på tepper!

2/24/2014

Dilla på tepper!

Den siste tiden har jeg hatt litt dilla på å lage tepper. Ingenting er så fint til babyer som hjemmestrikkede/heklede tepper!
Jeg liker å hekle bestemorsruter, men syntes også det er gøy å strikke tepper med ulike teknikker.

Det første teppet jeg holder på med er et rent luksusteppe i restegarn. Restegarnet til dette teppet er PUNO, og jeg elsker puno. Det blir et mykt og lett teppe!

 Lyseblått, lilla, grågrønn, jeansblå, rosanyanser og lilla sammen med hvitt og grått gjør at teppet passer like godt til gutt som jente. Rundt hele teppet skal jeg enten ha ensfargede grå ruter, eller hekle noen runder med grått.
Her bruker jeg heklekrok nummer 5.



 Jeg startet også på et heklet teppe i garnet Hverdags fra Du store alpakka. Her er fargene beige, brunt, hvitt og lys blå.
Dette blir et tynnere teppe og jeg hekler med krok nummer 3.5

 Herlige nyanser!


Fletteteppet mitt er også godt på vei og jeg er ca halveis. Her strikker jeg med dobbel tråd Peru alpaca light fra Iceyarns. Deilig og mykt.

 Jeg blir veldig fornøyd med resultatet og skriver oppskriften underveis. Når hele teppet er ferdig skal jeg dele oppskriften min her på bloggen!


Dette teppet er til ei jeg jobber sammen med som snart skal bli mormor for første gang. Så kan hun velge selv om hun vil ha det liggende hjemme hos seg selv eller om hun vil gi det til barnebarnet:-)

5 Kommentarer:

Klokken 2/24/2014 , Blogger Bente sa ...

Nydelige tepper:)) du er superflink:) ha en fin kveld!

 
Klokken 2/24/2014 , Blogger Ruths datter sa ...

Dette blir to luksustepper. Nydelig garn Puno. Flette teppet er bare skjønt. Flinke du.
Klem

 
Klokken 2/25/2014 , Blogger garnguru sa ...

Hei:) Fantastisk flott blogg:) Masse fint og innlegg som er rørende skrevet:) Legger meg til som følger..Besøk gjerne min blogg og legg deg til om du liker den:)

Klem fra Garnguru

 
Klokken 2/25/2014 , Blogger Inger Johanne sa ...

Du er så flink med fargesammensetning på det du lager.Jeg virkelig elsker å lese og se hver gang du legger ut noe nytt.

Klem fra Inger Johanne

 
Klokken 2/26/2014 , Blogger Rosehagen sa ...

NYDELIG;) Du er bare så flittig og flink;)
Etter å ha heklet OL luer ( en for hvert gull til Norge) forsøker jeg meg nå på bestemorruter.
Om det blir dukkevognteppe eller noe større får tiden vise.

Fin dag til deg;)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start