Enkrl tunika

2/22/2014

Enkrl tunika

 Hei og god lørdag!
Akuratt nå sitter jeg alene hjemme i huset, og det er så deilig! 
Vi har lånt bort lille G noen timer og har mulighet til å gjøre akkurat hva vi vil. Mannen skulle løpe seg en tur, mens jeg vet faktisk ikke. Tenkte kanskje dra på shopping et stykke unna, men kjenner at det ikke frister noe særlig. For meg er det fritid å bare nyte tomt hus!!!
I kveld skal vi kanskje ta turen på kino å se "The wolf of wall street". Noen som har sett den?
Gabriel ble plutselig invitert på overnatting og det skal bli så godt å ha voksentid sammen i kveld. Vi har faktisk ikke hatt barnefri siden november!!!

Men akkurat nå skal jeg vise frem siste strikkeprosjekt. Et kjapt prosjekt: Enkel tunika fra Pickles.
Jeg har strikket den med garnet Hverdags fra Du store alpakka(jeg har et lite lager), og ble ganske fornøyd. Mottaker er ei lita jente, og jeg har fått hint om at de forrige kjolene er slitt ut, og da er det morro å kunne lage noe nytt å gi bort. Og når man bare har en gutt å strikke til her hjemme, er det gøy å ha ei jente å strikke til også! Og i liten størrelse ikke minst;-)
 Jeg har strikket med dobbel tråd på pinne nr 5,5 i den minste størrelsen.
Helt nederst har jeg heklet en runde med fastmasker og en runde med picot. En søt detalj på en ellers enkel tunika.

 På baksiden har jeg sydd på en liten knapp, en søt liten marihøne i tre. 

 En søt detalj:-) Disse er kjøpt på Ebay!


Jeg har startet på en ny tunika, denne gangen i lys beige. Denne skal være ensfarget, men jeg skal strikke inn et hjerte foran på magen!

Så til dere som venter på Retrojakka: Den er ferdig, og kommer snart på bloggen, men jeg er ikke helt fornøyd:-(

3 Kommentarer:

Klokken 2/22/2014 , Blogger Kirsti sa ...

Dette var en nydelig tunika! Heldig jente som får hjemmestrikkede gaver:)

 
Klokken 2/22/2014 , Blogger Lene sa ...

Herlige farger :) Jeg har strikket en til hun minste her, men det må strikkes fler, de er helt supre :) Gleder meg til å se jakka di. Jeg har bestilt boka for noe som føles som en evighet siden, men jeg venter og venter og venter...

 
Klokken 2/23/2014 , Blogger Hanne sa ...

Kjempe fin kjole. Må legge den fargekombinasjonen der i minnet for den var fin.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start