Maaaange ting på en gang. Hvem vinner???

2/08/2014

Maaaange ting på en gang. Hvem vinner???

 Noen som kjenner seg igjen? For mange prosjekter på en gang????
Noen ganger er det slitsomt å ha så mange ideer og så liten tid!!!!
Men jeg er samtidig utrolig glad for å være en kreativ person som elsker å skape, for en ting er sikkert: jeg kjeder meg ALDRI!!!!

Akuratt nå holder jeg på med 4 prosjekter samtidig. På første bilde er det enda en "Retrojakke" som er på vei. Jeg elsker den første jeg laget, og gleder meg til å se hvordan den blir i garnet puno. (Den første retrojakka kan du lese om her )
Denne gangen blir den mildere i fargene, men jeg liker det veldig godt. Hovedfargen er en herlig melert blå og stripene blir hvite. På fargedelen blir det forskjellige blånyanser, rosa, grønn, grå og sølv. Jeg tror det kan bli fint!

 Denne luen har jeg holdt på med noen uker nå. Den har blitt tatt frem nå og da, innimellom alle andre prosjekter. Her strikker jeg med Viking Maya alpaca. Utrolig bløtt og mykt garn som IKKE klør. Egentlig er det bare et par runder igjen før jeg skal starte på felling så den bør egentlig prioriteres. Tenker at mannen skal få denne og at den passer fint til halsen jeg strikket til han (halsen finner du her )

 I går kveld satt jeg og surfet på nettet og kom over et fantastisk fargesprakende skjerf med navnet "Nordic light". Jeg søkte etter oppskrift, men fant ikke ut av det. Derfor fant jeg ut at jeg kunne prøve meg på noe eget. Inspirert av dette skjerfet (bilde lenger ned i innlegget) , og retrojakken jeg strikket tidligere, startet jeg opp. Jeg har mange rester igjen etter jakken og bruker derfor dette garnet til halsen.

 Det blir spennende å se hvordan halsen blir. Skal legge inn ulike elementer underveis:-)

 (bildet er lånt fra denne siden: http://knittingbykaae.woolspire.com/2014/02/garn-garn-garn)

Er ikke dette skjerfet fantastisk flott???? Jeg elsker det og vil ha mitt ferdig snarest!!!

 Her er fargeinspirasjonen til mitt skjerf og mye av det samme mønsteret jeg bruker.

 Og sist, men ikke minst: Her er den påbegynte gammeldagse omslagsjakken.
Den er fra boken Myk start og går opprinnelig bare opp til størrelse 12 mnd. Jeg trenger størrelse 3 år og prøver meg derfor frem. Jeg har allerede gjort masse feil i mønsteret og vurderer å ta opp hele jakken og starte på nytt. Da har jeg en ting mindre å holde på med;-) Men vi får se!


Så gjenstår det å se, hvem av disse fire strikkeprosjektene kommer først i mål.... Hva tror du??? 
Jeg kjenner ihvertfall at jeg er inne i en egostrikke periode og at jeg gleder meg til å se både jakken og halsen ferdig...... 

Men strikkingen må uansett vente til kvelden. Jeg har sendt mann og barn på badeland, og startet på ryddeprosjekt her hjemme. Kottet skal tømmes og masse skal kastes, så det er bare å begynne å jobbe igjen!!!

Ha en fin lørdag!

3 Kommentarer:

Klokken 2/08/2014 , Blogger Nina G sa ...

Herlighet for noen herlige farger du bruker <3 den blå på retrojakken var bare nydelig. Tipper halsen blir først ferdig..? :)

 
Klokken 2/08/2014 , Blogger Susann Englemamma sa ...

Så mye fint du har på pinnene! Jeg kjenner meg alt for godt igjen. Har tre prosjekter på pinner og et hekleprosjekt liggende. Og maaange ting i hodet jeg skulle gjort;) Jeg tipper også at halsen din blir først ferdig:)

 
Klokken 2/09/2014 , Blogger Victoria @ sa ...

Godt å se at det ikke bare er jeg som har mye på pinnene på en gang! Jeg klarer rett og slett ikke å bare ha et prosjekt som pågår av gangen. Jeg har lyst til å strikke så mye, og da blir det slik! ;)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start