Neste prosjekt ut: Gammeldags omslagsjakke

2/05/2014

Neste prosjekt ut: Gammeldags omslagsjakke

 Jeg må bare starte med å få takke for alle fantastisk fine kommentarer og tilbakemeldinger jeg fikk på retrojakken i forrige innlegg! Så herlige dere er!
Jeg ble veldig fornøyd med jakken, og fikk mange positive tilbakemeldinger fra de som så den i levende live også:-) En ny skal snarest strikkes, men denne gangen i puno. Hvordan det går får vi se!

Så over til mitt neste prosjekt. Selv om jeg aller helst ville fortsatt på jakker til meg selv (har fått dilla), så må det strikkes litt smått innimellom også.
Jeg har lenge tenkt på at jeg har lyst til å prøve å lage en større versjon av "Gammeldags omslagsjakke" fra boken Myk start, og nå skal jeg prøve. Orginaloppskriften går opp til størrelse 9-12 måneder, jeg prøver meg på 3 år.
Planen er tykkere garn, tykkere pinner, øke litt på lengden, og følge oppskriften for størrelse 9-12 måneder.


 Garnet jeg skal bruke er Principe fra Iceyarns. Dette består av 30% ull og 70% acryl. Jeg har tidligere strikket høstluer av dette, og syntes det var godt å strikke med og det har holdt seg bra etter vask og bruk.
Anbefalt pinnestørrelse er nr 5, men jeg velger å bruke nr 6.
Fargen er blågrå, helt fantastisk. Jeg elsker blått, spesielt de lyse og duse blåtonene.

Så gjenstår de å se hvordan dette går. Jeg skal holde dere oppdatert:-)

3 Kommentarer:

Klokken 2/05/2014 , Blogger Sisselshverdag sa ...

Kjempe mye fint i bloggen din :D Følger med hver dag, og er imponert over strikkefarta og alle artige ideene du har :D
Følger spent med videre og ser hvordan jakka blir. Myk start er ei flott bok som jeg gjerne blir ispirert av :D
Ha en strålende onsdag :D

 
Klokken 2/05/2014 , Blogger Kirsti sa ...

Gleder meg til å se det ferdige resultatet:) Dette mønsteret er veldig fint

 
Klokken 2/06/2014 , Blogger DoktorIngrid sa ...

Dette mønsteret står på min (laaaange!) strikkeliste også. Kjempefin!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start