Retrojakke med raglanarmer...... med egen vri!

2/03/2014

Retrojakke med raglanarmer...... med egen vri!

 Endelig er jakken min ferdig. 1 1/2 uke tok det å strikke denne.
På bildet over ser du jakka før jeg sydde og klipte den opp. Det var første gang jeg skulle gjøre dette, litt nervepirrende, men etter å ha tittet litt på nett hev jeg meg ut i det. Nå håper jeg det holder seg! 

 Jakken heter "Retrojakke med raglanarmer" og oppskriften står i boken Strikk med raske pinner. Jeg har endret på fargene da jeg allerede hadde en del Nepal garn liggende. Selv om jeg falt for fargene i boken ble jeg veldig fornøyd med denne også.
Jakken strikkes med Nepal fra Drops på pinne nr 6.

 Jeg har gjort noen små endringer på jakken. Jeg oppdaget nemlig at str M som jeg strikket kom til å bli akuratt litt liten. Istedetfor å hekle knappestolper(jeg er ikke god på hekling), valgte jeg å strikke brede stolper i perlestrikk istedet. Veldig fornøyd!

 Jeg valgte også å hekle hemper til knappene fremfor å strikke inn knappehull. 
Knappene er fra Du store alpakka.

 Herlig fargespill!

Armene ble også litt korte, og jeg valgte derfor å hekle et par runder med fastmasker, og en picot kant til slutt.


 .............og som alltid: noen små detaljer som gjør jakken min:-)
Hesten er et strykemerke fra panduro, mens tallene er sydd på.

Nå er jeg og jakka klar for jobb om noen få strakser:-)

13 Kommentarer:

Klokken 2/04/2014 , Blogger Nina G sa ...

Kjekt med tips til bloggen din på Strikkesida ;) mye gøy her, legger meg til som følger. Nå må jeg ut å se om jeg kan få tak i boka du never, den så kjekk ut. Spørs bare om jeg noengang våger meg på klipping og montering! Kjempefin jakke, liiiitt misunnelig på deg ;)

 
Klokken 2/04/2014 , Blogger wigdis sa ...

Kjempefin jakke og herlig med alt det personlige du har lagt til. Da blir det ingen som har maken ♥

 
Klokken 2/04/2014 , Blogger Kirsti sa ...

Knallfin retrojakke! Deilige farger og flotte endringer! Jeg har ikke turt å klippe opp til jakke enda, men den skrekken bør jeg komme over snart ser jeg:)

 
Klokken 2/04/2014 , Blogger Kirsti sa ...

Knallfin retrojakke! Deilige farger og flotte endringer! Jeg har ikke turt å klippe opp til jakke enda, men den skrekken bør jeg komme over snart ser jeg:)

 
Klokken 2/04/2014 , Blogger LaLa`s Loft sa ...

Å så utrolig fin den var :)

 
Klokken 2/04/2014 , Blogger Lene sa ...

Jakken blei kjempefin :) Skummelt det sy og klipp greiene. Jeg har ikke våget meg på det enda, men det må jo gjøres en dag.

Jeg bestilte boken etter at du tipset om den i et tidligere innlegg. Gleder meg til den kommer i posten :)

 
Klokken 2/04/2014 , Blogger Birgitte sa ...

Helt nydelig! Så friske og fine farger! Jeg likte tilpassingen din med knappestolpene og lukkingen:)

 
Klokken 2/04/2014 , Blogger Bente sa ...

Herlighet!! Den ble knallfin!!

 
Klokken 2/04/2014 , Blogger Fruen sa ...

Herlig jakke! Denne kunne jeg tenkt meg selv.
Alltid imponert og inspirert etter en tur innom her:)

 
Klokken 2/04/2014 , Blogger Susann Englemamma sa ...

Jakken ble superfin!!
Jeg husker hvor nervepirrende det var å klippe for første gang ;)

 
Klokken 2/04/2014 , Blogger Blenda sa ...

Superfin! Men det tycker jag om nästan allt du stickar! Jag gillar din enkla, rena stil, och att du sätter din egen prägel på plaggen med små broderier och märken! Jättesnyggt!

Ha det gott! /Blenda

 
Klokken 2/05/2014 , Blogger Innestemmen sa ...

Å, den var fin! Kjempefine farger :)

 
Klokken 2/15/2014 , Blogger Ina sa ...

Nydelig jakke, skikkelige gladfarger!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start