Flettelue med detaljer

3/01/2014

Flettelue med detaljer


 Jeg har strikket ny lue til lille G, en flettelue fra Marte Helgetun. Oppskriften fant jeg i boken "Strikk til barn".

 Luen er strikket i Babysilk fra Du store alpakka, så deilig og mykt.
Luen var et raskt prosjekt, og jeg har allerede startet på en ny:-)
Denne gangen en vårvariant som strikkes med Lille Lerke fra Dale garn.

Lille G elsker, som tidligere nevnt, biler, og et lite triks jeg har for å få han til å bruke alle de hjemmestrikkede plaggene, er å ha små bil detaljer på de. Denne søte treknappen kjøpte jeg for så og si ingenting på Ebay. 60 stykker i pakken gir mange strikkeplagg med biler;-)

4 Kommentarer:

Klokken 3/02/2014 , Blogger Maja sa ...

Så fin liten detalj! Den skal jeg skrive meg på minnet. Her i huset har vi en nøstebarn-flettejakke som jeg elsker, men lillebror vil ikke ha den på! Mon tro om noen andre knapper eller en slik liten detalj kan endre på det;) Fletteluen var veldig fin, Marte Helgetun har så mange fine barnelue-oppskrifter!

 
Klokken 3/02/2014 , Blogger Sissel sa ...

Helt nydelig lue og detaljen er som diamanten i ringen 😄 fantastisk ide

Klem Sissel

 
Klokken 3/02/2014 , Blogger Birgitte sa ...

En smart detalj på ei fin lue!

 
Klokken 4/10/2014 , Blogger Åse sa ...

Så fin lue! Og kjempe stilig med bildetalj, det gjør seg veldig på en 'enkel' lue :)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Start